تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۲۹
تعداد بازدید: ۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
نماینده و ناظر مجلس در شورایعالی صنایع دریایی، گفت: مجلس مصمم است و از هرگونه اقدامی که در راستای استفاده از ظرفیت های دریا باشد استقبال خواهد کرد و انتظار می رود دولت نیز در این خصوص جدی وارد شود.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی، ضمن تشکر از انجمن مهندسی دریایی ایران بابت برگزاری این همایش و نمایشگاه و نقش مثبتی که در توسعه فرهنگ دریایی داشته است، اظهار داشت: قدم های ارزشمندی در برنامه ششم توسعه برای توجه به صنایع دریایی برداشته شده است که در بند الف تبصره 4 قانون برنامه ششم، سالیانه 65 میلیارد دلار موضوع جذب سرمایه گذاری های خارجی به روش های مستقیم و غیر مستقیم از طریق فاینانس و روش های مختلف تامین منابع مالی مطرح شده است.
سید مهدی مقدسی، با تاکید بر اینکه به اقتصاد دریا محور خیلی توجه نکرده و به نقطه مطلوب نرسیده ایم، افزود: محور و اولویت های فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در دریا نفت و گاز است و ما فرصت ها و منابع بسیاری را صرف این حوزه در دریا کرده ایم، مبحث اقتصاد دریا محور باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس، گفت: بیش از 5 هزار کیلومتر ساحل داریم و باید جهت گیری در حوزه دریا بدنبال تربیت نیروی انسانی و انتقال تکنولوژی با دیگر کشورها باشیم.
ناظر پارلمان در شورایعالی صنایع دریایی کشور، ادامه داد: اگر چه در حوزه نفت و گاز در سالهای گذشته وقت و منابع را صرف کردیم اما بحث صنایع دریایی به عنوان اولویت جا دارد که بیشتر مورد توجه باشد و در حوزه گردشگری دریایی باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
مقدسی در عین حال یاد آور شد: البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دریا حضور مقتدرانه ای دارند و در حوزه نظامی پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته ایم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مجلس مصمم است و از هرگونه اقدامی که در راستای استفاده از ظرفیت های دریا باشد استقبال خواهد کرد و انتظار می رود دولت نیز در این خصوص جدی وارد شود.
مقدسی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شرکت کشتی سازی بندرعباس و برخی بنادر بازدید خواهد کرد و سعی کردیم کمیسیون صنایع و معادن مجلس را بیشتر درگیر این بخش کنیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه دریا ورود کنیم، نمی توانیم به تنهایی اقدام کنیم و نمی توانیم تنها وارد کننده باشیم بلکه باید با مشارکت شرکت های خارجی باشد تا فقط دانش فنی و تکنولوژی را وارد کنیم.
نماینده مردم اراک تاکید کرد:دریا یکی از مزیت های مهم کشور است زیرا کشورهای بسیاری در اطراف ما هستند که محصور در خشکی بوده و راه به دریا ندارند و با یک محاسبه سرانگشتی در بحث ترانزیت و استفاده از ظرفیت ترانزیت دریایی کشور سالیانه 35 میلیارد دلار عایدات می توانیم از آن ها داشته باشیم.
ناظر پارلمان در شورایعالی صنایع دریایی کشور با اشاره به اینکه از ظرفیت های دریای خزر نیز خوب استفاده نکرده ایم، ادامه داد: گردشگری دریای خزر نیز از مواردی است که به آن توجه نشده اگر چه در شیلات قدم هایی برداشته شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری است.

گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی 2017 بعد از دو روز به کار خود پایان داد و پس از آن نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان و مسئولین کشور گشایش یافت. 
لازم به ذکر است، نمایشگاه IRANIMEX2017 معتبرترین و‌ قدیمی ترین رویداد دریایی کشور است و همه ساله به منظور ارائه آخرین توانمندی‌ها، دستاوردها و معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در‌ حوزه‌های مختلف صنایع‌ دریایی و صنایع وابسته به همت انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت و همکاری ارگانهای دریایی کشور برگزار‌ می‌شود. این نمایشگاه تا 23 آذر در جزیره کیش دایر می باشد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: