تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی IRANIMEX2017 روز گذشته گشایش یافت.
به گزارش مارین نیوز، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی IRANIMEX2017 روز گذشته با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، معاون وزیر دفاع  و جمعی از مسئولین و سفرای خارجی در کیش گشایش یافت. 


دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از نمایشگاه گفت:  اکنون جمهوری اسلامی ایران مسلط به دریاهای کشور است و بومی سازی دانش دریایی، کشورمان را از وابستگی به قدرتهای دیگر بي نياز کرده است.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نيز گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه های صنایع دریایي به خود کفایی رسیده و تنها دو عرصه را بومی نکرده است.
دریادار امیر رستگاری افزود: متخصصان داخلی در حال ورود به عرصه تولید ناو هواپیما بر و زیر دریایی با رانش هسته ای هستند تا در این 2 زمینه نیز به خودکفایی کامل برسیم.
شرکت کنندگان داخلی و خارجی و بازدیدکنندگان، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را در زمینه صنایع دریایي و دریانوردی مطلوب ارزیابی کردند.
نمایندگان ایتالیا، ژاپن، چين و امارات در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما برای سرمایه گذاری در بخش لایروبی، توسعه بنادر، بیمه و ساخت شناور اعلام آمادگی کردند. 
از بخش های مختلف دولتی و خصوصی و نمایندگان کشورهای اروپایی و آسیایی در نوزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی حضوری فعال دارند.
آرش احمدی نیا مخترع جوان نیز با ساخت ربات  خرچنگ دریایی در نمایشگاه حضور داشت.
این سازه در زمینه تصویر برداری از عمق آب برای تحقیقات علمی و زیست محیطی و شناسایی پوسیدگی های اطراف بدنه شناورها کاربرد دارد.
همچنین از دیگر مشارکت کنندگان در این نمایشگاه به سازندگان کشتی کاتاماران که در نمایشگاه حضور دارند اشاره کرد که با تولید این شناور، ایران جزء هفت کشور تولید کننده کاتاماران پس از استرلیا، فرانسه ،ژاپن، امریکا، نیوزلند و نروژ قرار گرفته است.
همچنین اولین مدل شناور تفریحی طراحی شده توسط متخصصان ایرانی فایبر صنعت دریا کیش و شرکت ایتالیایی AMER در این نمایشگاه رونمایی شد. 
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی تا 23 آذر در کیش ادامه دارد و علاقه مندان می توانند عصر ها از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: