تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۳۲
تعداد بازدید: ۳۳۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹
در حاشیه نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی؛
مدیرعامل شرکت فایبر صنعت دریا کیش گفت: اولین مدل شناور تفریحی ایرانی – ایتالیایی برای این شرکت توسط دانشگاه میلان ایتالیا برای مصارف داخلی و صادرات طراحی گردیده است که بزودی تحویل می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت فایبر صنعت دریا کیش در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در گفتگو با این رسانه اظهار داشت: در نمایشگاه سال گذشته با کشتی سازی AMER ایتالیا تفاهمنامه ای را امضاء کردیم که به دنبال پیگیری ها، قرارداد تولید مشترک شناور تفریحی مدرن در حاشیه همایش و نمایشگاه امسال امضاء شد. 


حسین جهانگیری ادامه داد: اولین مدل شناور تفریحی ایرانی – ایتالیایی برای این شرکت توسط دانشگاه میلان ایتالیا برای مصارف داخلی و صادرات طراحی گردیده است که بزودی تحویل می شود. 
وی گفت: همکاری های فی مابین آغاز شده و با انتقال تکنولوژی که انجام می گردد، تولید آن در جزیه کیش آغاز خواهد شد و امیدواریم شاهد ادامه این روند و بومی سازی ساخت شناور تفریحی مدرن باشیم. 
جهانگیری با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته و اهمیت برند سازی برای همکاران خارجی، گفت: دانشجویان گرافیست میلان ایتالیا لوگوی "کیش – ایتالیا" را برای این شناور طراحی کردند که توسط قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد. 
وی با اشاره به توجه مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش به رونق گردشگری و سهمی که این صنعت در اقتصاد و اشتغالزایی دارد و بازار خوب شناور تفریحی،  بیان داشت: نگاه مسئولین کشور نیز به سمت توسعه این صنعت است، هم اکنون اینگونه شناورها در کشور وارداتی هستند که به امید خدا به زودی شاهد بومی سازی و تولید آن در کشور خواهیم بود. 
مدیرعامل شرکت فایبر صنعت دریا کیش با بیان اینکه فرصتهای بسیار خوبی در ایران وجود دارد، ایتالیایی ها هم به این موضوع اشراف داشتند که ظرفیتها و زیرساختهای دریایی ایران را شناسایی و جذب آن شده اند، تصریح کرد: یکی از بندهای اصلی این قراداد مشترک، صادرات این محصولات به کشورهای منطقه است. 
حسین جهانگیری با تشکر از انجمن مهندسی دریای ایران بابت برپایی این همایش و نمایشگاه و مخصوصا آقایان دکتر محمد سعید سیف و مهندس حسن رضا صفری از این انجمن که از سال گذشته تا کنون برای این قرارداد زحمات زیادی کشیده اند، اظهار داشت: اقدامات خوبی برای توسعه صنایع دریایی کشور در حال انجام است و انشااله بزودی شاهد این باشیم که به نام کیش – ایتالیا از جزیره کیش شناور صادر می شود. 

خاطر نشان می شود، شرکت شناور سازی ایتالیایی AMER از سال 1973 در شهر سارمو ایتالیا در این حوزه فعالیت می کند، این شرکت معروف به دریافت ساخت شناورهای سفارشی از آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و سفارش های خاص از کشورهای خاورمیانه می باشد و بهترین سازنده قایق از نظر استاندارد و طراحی در ایتالیا است .
همچنین شرکت فایبر صنعت دریا کیش، تولید کننده شناورهای فایبر گلاس در جنوب کشور است که از توانمندی طراحی، تولید شناورهای کامپوزیتی بومی و شناورهای گردشگری، غواصی، امداد و نجات، کف شیشه ای، قایق های ماهگیری و رستوران دریایی در کیش برخوردار است.


گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی 2017 بعد از 21 آذر ماه به کار خود پایان داد و پس از آن نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان و مسئولین کشور گشایش یافت. 
لازم به ذکر است، نمایشگاه IRANIMEX2017 معتبرترین و‌ قدیمی ترین رویداد دریایی کشور است و همه ساله به منظور ارائه آخرین توانمندی‌ها، دستاوردها و معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در‌ حوزه‌های مختلف صنایع‌ دریایی و صنایع وابسته به همت انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت و همکاری ارگانهای دریایی کشور برگزار‌ می‌شود. این نمایشگاه تا 23 آذر در جزیره کیش دایر می باشد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Alizadeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
با سلام
با ورود مدل جدید شناور تفریحی شاهد رقابت تولیدات داخلی با نمونه های خارجی میشیم
نقش مشارکت مسئولین جزیره در این قرارداد و ایجاد تحول بسیار مهم است.
به امید موفقیت آقای جهانگیری و پشتیبانی همه جانبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
بهتر است این همکاری خارج از دخالتهای انجمن مهندسی دریا صورت پذیرد چرا که هر دو ارگان ذی ربط بعنوان بنگاه اقتصادی قلمداد شده و لذا دلیلی بر دخالت انجمن مهندسی بعنوان ارگان دولتی بر این فرآیند همکاری نمیباشد.
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
سلام
به استحضار می رساند انجمن مهندسی دریایی ایران هیچگونه نقشی در این قرارداد نداشته است و به اسرار طرفین قرارداد (می توانید بپرسید) بود که در حاشیه همایش و نمایشگاه امضاء شده است، البته این مرسوم است که در همایش ها و نمایشگاه ها این قرادادها را امضاء می کنند. خواهش می کنم اطلاعاتمان را کامل کنیم و بی جهت قضاوت نادرست کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: