تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۳۵
تعداد بازدید: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه آمریكا، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از دانش و تكنیك های به روز دنیا در زمینه اكتشاف،كارنامه خوبی داشته و برنامه بهبود مستمر را در سرلوحه كاری خود قرار داده است.
به گزارش مارین نیوز، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی با حضور متخصصان برجسته در حوزه های دریانوردی، نفت و گاز، تأسیسات دریائی و صنایع و علوم مرتبط در تاریخ 20 الی 21 آذر ماه ١٣٩٦ در جزیره کیش برگزار گردید. در این میان، متخصصان حوزه نفت و گاز فراساحل در بخشی از این همایش در روز سه شنبه 21 آذرماه به سخنرانی پرداختند. 
یكی از عناوین سخنرانان كلیدی در بخش نفت و گاز، پتانسیل های هیدروكربوری حوزه فراساحل خلیج فارس و دریای عمان همچنین فرصت های سرمایه گذاری مرتبط با آن بود که توسط معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ارایه شد. 
دکتر بهمن سلیمانی، در این سخنرانی، ضمن اشاره به اكتشافات انجام شده در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه نفت و گاز، بر این موضوع كه مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت با حمایت مدیر عامل شركت ملی نفت و وزیر محترم نفت پس از انقلاب به ویژه بعد از جنگ تحمیلی، توانسته با برنامه ریزی در رابطه با تربیت نیروی انسانی سرمایه ای و كادر سازی، در رده های كارشناسی و مدیریتی، اكتشافات بزرگی از نظر نفت و گاز را در كشور و بخصوص در بخش فراساحل خلیج فارس به ثمر برساند، تاکید کرد. 
وی افزود: پس از انقلاب بر مبنای محاسبات صورت گرفته، اعلام شده بود كه ما حداكثر تا ٢٥ سال دیگر، به ذخایز نفت و گاز دسترسی داریم. در حالی که با تلاش، برنامه ریزی و مدیریت جهادی در مدیریت اكتشاف، مفتخریم كه امروز به اطلاع همه حضار و ملت شریف و بزرگوار ایران برسانیم با همین مقدار تولید فعلی تا حدود ١٠٠ سال دیگر نفت و حدودا ١٦٥ سال دیگر گاز داریم. چرا که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه آمریكا، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از دانش و تكنیك های به روز دنیا در زمینه اكتشاف،كارنامه خوبی داشته و برنامه بهبود مستمر را در سرلوحه كاری خود قرار داده است. تلاش داریم تا در آینده، پتانسیل های جدید نفتی و گازی را با جذب سرمایه گذاران بین المللی در بلوك های اكتشافی توسعه ای افزایش دهیم تا شركت ملی نفت بتواند در سبد توسعه و تولید خود برنامه ریزی مناسبی را پیش رو قرار دهد.


همچنین دکتر سلیمانی در این سخنرانی، كلان برنامه های مدیریت اكتشاف در خلیج فارس و دریای عمان در زمینه تكمیل اطلاعات مورد نیاز اكتشافی از جمله لرزه نگاری ٣ بعدی در خلیج فارس و دریای عمان در برنامه پنج ساله ششم دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین چشم انداز مدیریت اكتشاف را تا افق بیست سال آینده بطور مختصر ارائه نمود.

لازم به ذکر است، آقایان دکتر محمدحسین دانشفر مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران، فرخ علیخانی مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، دکتر محمدرضا تابش پور از دانشگاه صنعتی شریف و دکتر محمد بهاری استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران و دبیر کمیته علمی همایش نوزدهم صنایع دریایی از دیگر مسئولین و متخصصان این پانل تخصصی بودند. 


گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی از 20 الی 21 آذر 96 در مرکز همایشهای کیش برگزار گردید که میزبان مقامات، مسئولان، اساتید، مدیران و نمایندگان ارگانها و مراکز خصوصی و دولتی، کارشناسان، صاحب نظران و دانشجویان دریایی کشور بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: