تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۳۶
تعداد بازدید: ۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
دبير نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی، نتيجه ميزگرد تخصصی "راهکارها و روش های توسعه صنعت دریایی و دریانوردی در برنامه ششم توسعه کشور" را مفيد و موثر دانست و از مسولين و سياست گذاران درخواست نمود كه به نتايج اين ميزگرد توجه ويژه ای مبذول نمايند.
به گزارش مارین نیوز، میزگرد تخصصی "راهکارها و روش های توسعه صنعت دریایی و دریانوردی در برنامه ششم توسعه کشور" با حضور قاسم احمدی رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، امیر دریادار امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی، خانم پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، مهندس محمدرحیم دهقانی مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و مهندس جبل عاملی مدیرفنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش در روز اول نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی در سالن خليج فارس مرکز همایش های کیش برگزار گردید. 
در اين ميزگرد تخصصی سعی شد كه با مطرح نمودن موضوعات مختلف از مهمانان شركت كننده از جمله مسائل مرتبط با قوانين و مقررات و نهاد های قانون گذار كشور، چالش هاي پيش روی صنعت دريايی، نحوه ی توسعه صنعت دريايی، نقش نيروی انسانی و دانشگاه ها در توسعه صنعت دريايي و همچنين مسائل مالی و بيمه، نظر شركت كنندگان به طور صريح و واضح دريافت گردد. 


دبير نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی نتيجه اين ميزگرد تخصصی را مفيد و موثر دانست و از مسولين و سياست گذاران درخواست نمود كه به نتايج اين ميزگرد توجه ويژه ای مبذول نمايند. 
دكتر سعيد مظاهری نتایج مشخص شده این میزگرد را در مجموع به شرح زیر اعلام داشت: 
  • لازم است به جهت پيشرفت و توسعه، تغيير ساختارهاي مديريتی ارگان های دريايي ناكارامد را در دستور كار قرار داد. 
  • برنامه ششم توسعه در زمينه توسعه دريايي كشور ناكافی و ناكارآمد می باشد و نيازمند اصلاحات اساسی است. 
  • با توجه به اينكه به طور كلی ٢٨ درصد از برنامه توسعه پنجم كشور تحقق پيدا نموده، لازم است توجه ويژه ای به ساز و كارهای اجرايی قوانين در كنار وضع قوانين جديد انجام پذيرد. 
  • شركت های دريايی در حال حاضر با كمبود پروژه و منابع مالي روبرو هستند، در اين راستا لازم است بستر سازی های لازم برای حفظ اين شركت های دريايی صورت پذيرد. 
  • ناوگان دريايی كشور در حال حاضر با چالش های اساسی نظير رقابت با شركت های بين المللی و تطبيق دادن با شرايط بين المللی روبرو هستند.
  • ضروری است كه در بخش دريايی كشور ضمن اتخاذ تصميمات راهبردی، فعاليت های مستمر و هماهنگ جهت تحقق انها صورت پذيرد. 
  • توجه به اقتصاد دريا و تهيه مدل اقتصادی توسعه ی مرتبط از ضروريات اصلاح نگرش به فعاليت های دريايی محسوب می گردد و لازم است مورد توجه جدی واقع گردد. 
  • متصل كردن استان های ساحلي به دريا از ديگر راهبردهای توسعه كيفی و كمی جوامع دريايی مد نظر قرار گيرد. 
  • امكان استفاده از منابع صندوق ذخيره ارزی برای پروژه های سودآور و ارزشمند دريايی فراهم شود.

گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی از 20 الی 21 آذر 96 در مرکز همایشهای کیش برگزار گردید که میزبان مقامات، مسئولان، اساتید، مدیران و نمایندگان ارگانها و مراکز خصوصی و دولتی، کارشناسان، صاحب نظران و دانشجویان دریایی کشور بود. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: