تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۴۲
تعداد بازدید: ۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل طی آیینی ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری دریایی – بندری امضا شد و اپراتوری ترمینال های کانتینری شماره 1 و 2 بندر شهید رجایی به دو شرکت ایرانی بتا و سینا به مدت پنج سال واگذار گردید.
به گزارش مارین نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی بعداظهر روز گذشته در مراسم امضای 13 تفاهمنامه همکاری و سرمایه گذاری در مناطق بندری کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی در سالن همایش های هتل همای تهران برگزار شد، با اشاره به تعیین تکلیف اپراتوری بندر شهید رجایی پس از چندین سال، تصریح کرد:‌ بحث اپراتوری ترمنیال یک و دو خوشبختانه نهایی شد و امشب تفاهمنامه ای با دو ترمینال اپراتور داخلی (شرکت های خدمات دریایی و بندری بتا و سینا) که با اپراتورهای خارجی قرارداد همکاری دارند در قالب مدیریت ترمینال کانتینری به مدت 5 سال واگذار می‌شود.


محمد راستاد اظهار داشت: با اجرای کامل فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرف سه سال آینده،  ظرفیت کانتینری این بندر باید به 8 میلیون TEU  افزایش یابد که برای این کار به 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم. در قالب این فاز، برای اولین بار در کشور با طراحی یک مدل جدید سرمایه گذاری، از صفر تا 100 تجهیزات روبنایی و استراتژیک توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.
شایان ذکر است، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این مراسم تفاهمنامه های واگذاری پنچ ساله ترمینال اپراتورهای بندر شهید رجایی به دو شرکت بتا و سینا را امضا کرد.


از دیگر قراردادهای منعقد شده، امضای قرارداد سرمایه گذاری احداث ترمینال مکانیزه و مدرن مواد معدنی در بندر شهید رجایی با شرکت ایرانی همراه جاده ریل دریا بود.
لازم به ذکر است، این 13 تفاهم‌نامه همکاری دریایی - بندری و پس‌کرانه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال سرمایه که تا پایان سال محقق می‌شود با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و برخی ارگان‌های دست‌اندرکار و شرکت‌های خصوصی دریایی و بندری امضا شد و در این حوزه بخش خصوصی 100 هزار میلیارد ریال در بنادر جنوبی و شمالی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.
سازمان بنادر و دریانوردی طی امضای این تفاهم‌نامه‌ها با صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان و گروه توسعه‌ای بام این سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل می‌کند.
همچنین در این حوزه تفاهم‌نامه‌های دیگری با شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا، شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، شرکت پارس پالایش نقش جهان و دانشگاه گیلان، سازمان بنادر و دریانوردی همکاری خود را با این بخش‌ها ارتقا می‌دهد.
این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه هشت بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره)، بندر بوشهر، بندر چابهار، بندر خرمشهر، بندر امیرآباد، بندر انزلی و بندر نوشهر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: