تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۵۹
تعداد بازدید: ۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
با اتخاذ سیاست‌ها و حمایت‌های مناسب برنامه ویژه‌ ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی سیر صعودی را طی کرده است.
به گزارش مارین نیوز، ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند به جهت داشتن منابع انسانی متخصص و توانمند و امکانات فراوان، قابلیت رسیدن به جایگاه مناسب در بخش‌های مختلف را دارد، ازاین‌رو حمایت از تلاشگران داخلی در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز باید به‌عنوان یک ضرورت موردتوجه قرار گیرد. 
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اتخاذ سیاست‌ها و حمایت‌های مناسب برنامه ویژه‌ای را برای توسعه فناوری‌های دریایی و تأمین مواد و تجهیزات این حوزه در نظر گرفته است. این ستاد در خصوص توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، تأثیر قابل‌توجهی برافزایش تعداد شرکت‌ها داشته است. به‌طوری‌که تعداد این شرکت‌ها از 12 شرکت در سال 93 به 42 شرکت در سه ماه اول سال جاری رسیده است. 
در جهان سراسر رقابت امروز، دست یافتن به مزیت رقابتی چه در عرصه خرد بنگاهی و چه در عرصه کلان ملی، به ضرورتی انکارناپذیر بدل شده است. ایران نیز به‌عنوان کشوری در حال پیشرفت، از این قاعده کلان ملی، به ضرورتی انکارناپذیر بدل شده است و به‌عنوان کشوری در حال پیشرفت، ضرورت کسب رقابت‌پذیری در عرصه ملی و جهانی را درک کرده است. بدون شک، یکی از عوامل اساسی در دستیابی به این امر، ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی حاصل از نوآوری و تجاری‌سازی فناوری است و این مهم در قالب شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت. 
امروزه رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشورها، درگرو تولید علم و فناوری است، یکی از راه‌کارهای تحقق این مهم، ارتباط مؤثر دانشگاه با صنعت است، که در این راستا وب گاه "پایگاه اطلاعات دریایی ایران IMARINE" با حمایت ستاد دریایی، راه‌اندازی شده است. 
گفتنی است، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی به‌منظور بررسی وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، مروری بر وضعیت شرکت‌های دریایی در آمارنامه دریایی داشته است.





منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: