تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۶۵
تعداد بازدید: ۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنایع به‌عنوان متولی صنعت، تلاش دارد تا با تفاهم های انجام‌شده، سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت داخل کشور هدایت کند و در این بخش حامی صنایع دریایی داخلی است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دوشنبه‌شب در بازدید از بندر امیرآباد و شرکت دریایی صدرای بهشهر افزود: هر کشوری که امکان و فرصت دسترسی به منابع آبی را داشته باشد از فرصت طلایی و استثنایی برخوردار است و لذا ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
منصور معظمی اظهار کرد: اکنون ایران اسلامی دارای ۵ هزار کیلومتر مرز آبی و گستردگی در این حوزه است و بسیاری از کشورهای جهان از این منابع به‌عنوان فرصت استفاده می‌کنند و ماهم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از صنعت دریایی کشور به‌عنوان یک پتانسیل نام برد که در بخش‌های مختلف ساخت و تعمیرات فعال است و از خروج بسیاری از ارزها از کشور جلوگیری می‌کند.
وی شرکت صدرا را به‌عنوان پتانسیل بالا در کشور دانست که هم می‌تواند بسازد، هم تعمیر کند و هم تولیدکننده سکوهایی در تناژ بالا باشد و با توجه به چنین صنعتی که دارای چنین پتانسیل بالقوه است، امیدواریم کشتیرانی و شرکت نفت، فضایی را برای این صنعت فراهم کنند تا کار در ایران انجام شود.
معظمی گفت: وزارت صنایع به‌عنوان متولی صنعت، تلاش دارد تا با تفاهم انجام‌شده، این سرمایه‌گذاری‌ها به سمت داخل کشور هدایت کند و در این بخش حامی صنایع دریایی داخلی باشیم.
وی اظهار کرد: اکنون از ظرفیت بالقوه فراوانی در صنعت دریایی داخل کشور برخورداریم و بعد از برجام فرصت‌های بیشتری فراهم‌شده و مشارکت کشورهای بزرگ خارجی برای کار با ایران افزایش‌یافته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: با دارا بودن چنین ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی هنر ما باید این باشد تا از این ظرفیت بالقوه استفاده کرده و با ترکیب درست نیروهای فعال و پویا و تکنولوژی، در رونق بخشی صنعت دریایی تلاش کنیم.
معظمی گفت: فرصت‌های فراوانی پیش روی ما است و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سال آینده از ظرفیت کشتی‌سازی در ساخت و تعمیرات داخل، بیشتر استفاده خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: