تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۷۱
تعداد بازدید: ۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، با یادآوری اینکه در تمام لوایح بودجه نسبت به حوزه محیط زیست کم‌لطفی شده است گفت: مجلس تنها می‌تواند کمتر از پنج درصد اعتبارات این بخش را افزایش دهد.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در مورد تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبارات در لایحه بودجه 97 برای حفاظت از محیط زیست دریایی گفت: تخصیص این میزان اعتبارات به این بخش تنها مربوط به لایحه بودجه 97 نیست، بلکه در تمام لوایح بودجه‌ای که به مجلس فرستاده شده و به قانون تبدیل شده، پیوسته نسبت به محیط زیست کم لطفی شده است.
عبدالکریم حسین زاده ادامه داد: ما از سه سال گذشته به طور دائم بر این مهم تاکید ‌کردیم که رفع معضل ریزگردها بهدیپلماسی فعال نیاز دارد، چراکه شصت درصد منشاء ریزگردها به کشورهای پیرامونی برمی‌گردد، بنابراین نمی‌توانیم به تنهایی این معضل را برطرف کنیم.
نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: هم‌اکنون سایر کشورهای همسایه که به نوعی در شکل‌گیری معضل ریزگردها نقش دارند، باید برای رفع آن مشارکت کنند، در این راستا مصوبه اخیر سازمان ملل در جلب مشارکت کشورها برای رفع این قبیل معضلات تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: سواحل خلیج فارس تنها مختص به ایران نیست، بنابراین کشورهای پیرامون آن نیز در رفع مشکلات مربوط به آن سهم دارند، و تحقق این مهم نیز در گروی دیپلماسی فعال بوده تا به دنبال آن بتوانیم با یک مشارکت چند جانبه، توسعه پایداری را در حوزه محیط زیست و اکوسیستم دریایی خود داشته باشیم.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری کشور در حوزه محیط زیست از وضعیت خوبی برخوردار نیست، و این در حالی است که هر سال با عقب‌نشینی و خشک شدن بخشی از بستر آب دریاها و دریاچه‌ها مواجه هستیم، تصریح کرد: برخی افراد به حوزه محیط زیست به صورتی نگاه می‌کنند که گویا در حال تامین هزینه برای رفع معضلات این بخش هستیم و این در حالی است که، ما در واقع برای نجات محیط زیست سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تا نسل‌های آتی نیز بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، در ارائه راهکار برای افزایش اعتبارات حوزه محیط زیست تاکید کرد: هم‌اکنون باید فراکسیون محیط زیست با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نشست مشترکی داشته باشند و در این مورد پیشنهاداتی را ارائه دهند، با این حال درصد اعمال تغییرات در لایحه بودجه توسط نمایندگان مجلس سالانه بیشتر از چهار درصد نبوده، بنابراین دست ما برای افزایش چشمگیر اعتبارات باز نیست.
نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، یادآورشد: البته اگر حتی ما اعتبارات این بخش را افزایش هم بدهیم، درصد تحقق‌پذیری بودجه تعیین‌شده بالا نبوده، چراکه کشور به لحاظ اعتبارات نقدی از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، بنابراین تنها اقدامی که مجلس می‌تواند در این خصوص انجام دهد، پیشنهاد افزایش ردیف اعتبار تخصیص‌ یافته به این بخش در پی کاهش اعتبار سایر بخش‌ها خواهد بود./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: