تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۸۱
تعداد بازدید: ۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
حمل و نقل دریایی به عنوان ایمن ترین و با صرفه ترین شیوه حمل و نقل انبوه کالا نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل، از جایگاهی کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها برخوردار است.
به گزارش مارین نیوز، حمل و نقل دریایی نقشی غیر قابل جایگزین در تجارت خارجی به ویژه فراقاره ای کشورها دارد و به عنوان ایمن ترین و با صرفه ترین شیوه حمل و نقل انبوه کالا نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل، از جایگاهی کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها  برخوردار است. 
حمل و نقل دریایی به عنوان شاخه‌ای از بخش حمل و نقل است، که در توسعه تجارت خارجی کشورها نقش مهمی را ایفاء میکند. این شاخه از حمل و نقل بواسطه داشتن مزیت هایی از جمله "هزینه پائین جابجایی"، "پرداخت وجه در مقابل اسناد معتبر"، و "سرعت عمل در رسانیدن کالا از تولیدکننده به مبادی ورودی کشور"، از مناسب ترین روش های حمل و نقل به شمار می‌آید. در کشور ما صنعت حمل و نقل - به ویژه در شاخه دریایی آن اگر چه در آغاز از رشد مناسبی برخوردار بوده است اما بدلیل توجه ناکافی در امر تخصیص بهینه منابع مالی و فقدان تکنولوژی مدرن جهت توسعه آن موجب شده تا ضعف صنعت حمل و نقل و بالاخص حمل و نقل دریایی در دهه 1360، به عنوان عامل بازدارنده بر سر راه توسعه کشور قرار گیرد. 
بر این اساس ضروری است تا در جهت تسریع در امر توسعه همه جانبه کشور، از منابع مالی و تکنولوژیکی گسترده‌تری استفاده شود.
در حال حاضر بیش از 90 درصد حمل و نقل بین المللی از طریق دریا صورت میگیرد، در ایران، جابجایی انبوه کالا از بنادر و اسکله های بازرگانی بالغ بر 76 درصد از نثار صادرات و واردات کشور طی سال 1395 را به خود اختصاص داده است. کل تناژ حمل و نقل دریایی کشور ( نفتی و غیر نفتی) حدود 310 میلیون تن است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: