تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۸۲
تعداد بازدید: ۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با بیان اینکه بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوبی در کشور ندارد، گفت: در صورت بهبود نیافتن این روند، نسل آینده از فعالیت های شیلاتی دریایی بهره ای نخواهد برد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران روز گذشته در نشست برنامه ریزی تولید بچه ماهی و بچه میگو جهت بازسازی ذخایر آبهای هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون در شیلات ایران به منظور بهبود این وضعیت برنامه هایی در دست انجام است و جایگاه بازسازی ذخایر با نگاهی ویژه و کارشناسی در حال ارتقا هست.
ناصر کرمی افزود: ما درتهران پیگیرمطالبات استان ها هستیم تا اعتبارات مربوط به بخش مراکز تکثیر به موقع تأمین شده و در اختیار آن ها قرار گیرد.
کرمی اظهار کرد: 40 میلیون بچه میگو گونه موزی در هرمزگان رها سازی شده و پس از هشت سال وقفه، لارو میگو در چابهار نیز امسال رها سازی شد و در سال 97 نیز این عملیات با افزایش رهاسازی بیشتر ادامه خواهد داشت.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل های آینده گفت: درهمین راستا هرمزگان در سال های اخیر اقدامات بسیار مهمی همچون رها سازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای پروژه های زیستگاه مصنوعی انجام داده است.
سید پرویز محبی افزود: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور از اولویت های اصلی برنامه های سازمان شیلات ایران وشیلات هرمزگان است.
محبی با بیان اینکه امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی، یک ضرورت و تکلیف است، یادآور شد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت ها و همچنین سیاست های سازنده دولت در حوزه شیلات، بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی بازسازی ذخایر در روستای ساحلی کلاهی میناب، افزایش مطلوب رهاسازی، تکثیر ماهیان دریایی و مولد سازی را از مجموعه اقدام های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر برشمرد.

گفتنی است، سال گذشته پنج هزار تن انواع آبزی در آبهای استان هرمزگان صید شد که یک هزار و 600 تن آن صید میگو بود. استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود. استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد، 22 بندر صیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: