تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۸۸
تعداد بازدید: ۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
مدیر عامل شرکت سامانه صنعت طاها مهمترین دستاورد های فناورانه و زیست محیطی پروژه "طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار پردازشگر سیگنال آکوستیکی" را رسیدن به دانش و تکنولوژی تشخیص موانع ثابت و متحرک، زاویه و برد آنها، در فواصل دور دست از طریق ارسال و دریافت بازگشتی امواج ماوراء صوت برشمرد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت دانش بنیان سامانه صنعت طاها در سال 89 تاسیس گردیده و عمده پروژه های شرکت شامل طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار پردازشگر سیگنال آکوستیکی، طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار ردیاب تصویری، طراحی و ساخت انواع کامپیوتر صنعتی و پردازشگر تصویر، طراحی و ساخت انواع کیسینگ، وایرینگ و ساخت انواع پنل، طراحی و ساخت انواع سیستم های مانیتورینگ می باشد.
مدیر عامل شرکت سامانه صنعت طاها درخصوص انگیزه و شروع به کار طرح تحقیقاتی خود خاطرنشان کرد: تصمیم به انجام پروژه "طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار پردازشگر سیگنال آکوستیکی" در سال 94 گرفته شد. با توجه به بکر بودن بازار سیستم های آکوستیکی در داخل کشور و همینطور استراتژیک بودن آن و نیاز به خودکفایی کشور در این حوزه بر آن شدیم تا با ورود به ساخت تجهیزات پردازشگر آکوستیکی بتوانیم جزء تامین کنندگان داخلی این تجهیزات قرار بگیریم.
علی صادقی دعوتی همچنین در مورد ضرورت انجام فعالیت های فناورانه در حوزه دریایی برای کشور افزود: از آنجا که به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، تجهیزات دریایی اگر تهیه شان غیر ممکن نباشد، به سختی و با قیمت به مراتب بالاتر قابل تهیه هستند و همینطور امکان سفارشی سازی و توسعه آنها مطابق با نیاز تجهیزات دریایی کشور وجود دارد، نیاز به سرمایه گذاری و حمایت سازمان های متولی امور دریایی در شرکت های دانش بنیان توسعه دهنده این طرح ها می باشد.
از منظر ایشان مهمترین دستاورد های فناورانه و زیست محیطی محصول را می توان به رسیدن به دانش و تکنولوژی تشخیص موانع ثابت و متحرک، زاویه و برد آنها، در فواصل دور دست از طریق ارسال و دریافت بازگشتی امواج ماوراء صوت اشاره نمود.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته این طرح در سطح بین الملل افزود: سیستم های آکوستیکی کاربرد وسیعی در تمامی تجهیزات شناور سطحی، زیر سطحی و حتی تجهیزات پرنده هوایی برای کاربرد در دریا دارند و از آنها برای نقشه برداری از کف دریاها، دنبال کردن خطوط لوله زیر آب، شناسایی توده ماهی ها در کاربرد های صیادی و پترورشیمی و تحقیقات علمی و  غیره استفاده می شود.
وی درخصوص فرصت ها و زمینه های رقابتی که این طرح در عرصه ی داخلی صنعت دریایی کشور و تولید دانش دریایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: تقریباً می توان گفت این حوزه برای شرکت ها و سازمان های داخلی بسیار بکر می باشد و عمده این تجهیزات تاکنون از خارج از کشور خریداری شده است. با به دست آمدن این دانش توسط شرکت سامانه صنعت طاها، امکان سفارشی سازی و تطبیق این محصول برای کاربردهای مختلف و روی شناور های مختلف سطحی و زیر سطحی وجود دارد.
صادقی نقش این‏گونه طرح ‏ها را برای اعتلای صنعت دریایی کشور ضروری ‏دانست و در این ‏باره گفت: بدیهی است که سیستم کشف موانع ثابت و متحرک، عوارض سطحی و زیر سطحی در انواع شناورها، یک سیستم پردازشگر آکوستیکی می باشد که بدون این سیستم عملاً آن شناور توانمندی خاصی در دریا نخواهد داشت. از این رو جزء تجهیزات صددرصد مورد نیاز بوده و با وجود تحریم ها علیه کشورمان، این صنعت به دلیل رشد روز افزون علوم دریایی و ساخت انواع شناور در کشور عزیزمان ضرورت بسیار بالایی دارد.
وی با اشاره به دورنمای این طرح در صنعت دریایی ایران اظهار داشت: سیستم پردازشگر آکوستیکی شرکت سامانه صنعت طاها در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرد قابلیت توسعه و نصب روی انواع شناور و برای انواع کاربرد ها را دارا می باشد و می توان با ساخت سیستم های تجاری (در زمینه صیادی، اکتشافات پتروشیمی و نقشه برداری دریایی) و آماده سازی زمینه به عرضه آن در بازار های بین المللی نیز اندیشید.
صادقی در پایان و به عنوان سخن پایانی تاکید کرد: امید است با عنایت خداوند منان، با حمایت و بستر سازی مسئولین ذیربط و با تلاش پرسنل خدوم این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم بزرگی از خودکفایی کشور را به تجهیزات آکوستیکی، پردازش تصویر و مانیتورینگ مورد نیاز در شناورهای کشور داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: