تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۰
تعداد بازدید: ۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی کشور متشکل از سازمان و ارگان‌های دریایی است که دارای شناورهای تحقیقات دریایی هستند و این ناوگان تحقیقاتی شناورها و تجهیزات اندازه‌گیری را شامل می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران، نظام ساماندهی، منسجم سازی و راهبری شناورهای سطحی و زیرسطحی کشور است که به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای تحقیقات میدانی و صنعتی در حوزه دریا و بر اساس استفاده بهینه از امکانات پژوهشی موجود و تکمیل آن‌ها در جهت توسعه فناوری‌های دریایی ایجاد می ‏شود. ناوگان تحقیقات دریایی شامل شناورها و تجهیزات اندازه‌گیری و ادوات نصب‌شده بر روی آن‏هاست.
هدف از تشکیل این ناوگان، هم‌افزایی ظرفیت ناوگان تحقیقاتی دریایی بر اساس پتانسیل موجود در کشور است تا امکان دسترسی و آسان  البته هدفمند به خدمات آن را به متقاضیان در دانشگاه‌ها، صنایع دریایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و روند رشد علمی ایران را در حوزه پراهمیت تحقیقاتی میدان دریایی، سرعت بخشد.
در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه، حتی کشورهایی که سیستم پژوهشی پیشرفته‌ای‌ هم ندارند از شناورهای تحقیقاتی مناسبی برخوردارند و به‌صورت مناسبی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
نظر به گستره آبی شمال و جنوب کشور، برای انجام امور پژوهشی و رفع نیازهای تحقیقاتی کشور، ایجاد یک شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران امری ضروری به نظر می‌رسد. این موضوع شرایط مناسب برای بهره‌برداری از امکانات موجود را فراهم و همچنین شرایط ایفای نقش جدی‌تر شناورهای تحقیقاتی کشور در صنایع دریایی را فراهم می‌کند.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی باهدف ایجاد زیرساخت¬ های مناسب برای توسعه توان علمی و صنعتی در حوزه دریا و در راستای پیاده‌سازی نقشه جامع علمی کشور بر مبنای اسناد بالادستی و کلان علمی صنعتی، باهدف هم ¬افزایی ظرفیت ناوگان تحقیقاتی دریایی بر اساس پتانسیل موجود در کشور به بررسی موضوع شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران پرداخته است، تا امکان دسترسی آسان و البته هدفمند به خدمات آن را به متقاضیان در دانشگاه¬ ها، صنایع دریایی و شرکت¬ های دانش‌بنیان تسهیل و روند رشد علمی ایران را در حوزه پراهمیت تحقیقات میدانی دریایی، سرعت بخشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: