تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۲
تعداد بازدید: ۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه صید خاویار به دلیل کاهش جمعیت این‌گونه ممنوع شده است، نه آلودگی دریای خزر، گفت: برای تعیین میزان صید باید ارزیابی ذخایر دریایی انجام شود و براساس قانون این ارزیابی‌ها از سوی سازمان شیلات انجام می‌گیرد.
به گزارش مارین نیوز، چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی خبر ممنوعیت صید خاویار به دلیل آلودگی دریا خزر دست‌به‌دست می‌چرخد اما پروین فرشچی معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست این خبر را نادرست خواند و به خبرگزاری فارس گفت: صید خاویار به دلیل کاهش جمعیت این‌گونه نه آلودگی دریای خزر ممنوع شده است. 
معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه برای تعیین میزان صید باید ارزیابی ذخایر دریایی انجام شود گفت: این ارزیابی‌ها از سوی سازمان شیلات انجام می‌گیرد و سازمان محیط ‌زیست مسئولیتی دراین‌باره ندارد.
فرشچی در ادامه تصریح کرد: به‌طور طبیعی سازمان محیط زیست هم باید در ارزیابی ذخایر دریایی شرکت داشته باشد اما قانون این موضوع را به عهده سازمان شیلات گذاشته است و سازمان محیط زیست تنها بر روی وضعیت گونه‌های در معرض انقراض نظارت دارد.

کاهش ذخایر کیلکا به دلیل تخمین بیش از حد جمعیت این گونه از سوی سازمان شیلات و صید بی رویه بوده است
وی در پاسخ به این سؤال که آیا گونه کیلکا که در چند سال گذشته از میزان صید و فروش آن کاسته شده است، در معرض انقراض قرارگرفته گفت: کیلکا در معرض انقراض نیست، جمعیت آن کاهش‌یافته است.
معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست کاهش جمعیت این‌گونه را در کنار ورود ماهی شانه‌دار که رقیب غذایی کیلکا در دریاست را ورود کشتی‌های صید کیلکا دانست و ابراز داشت: ازآنجایی‌که مسئولان سازمان شیلات جمعیت ماهیان کیلکا را بیش‌ازحد تخمین زده بودند، برای خرید کشتی‌های صید کیلکا هجوم آوردند و ذخایر این ماهی به‌شدت کاهش یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر به‌صورت طبیعی جمعیت ماهیان شانه‌دار در دریای خزر کاهش‌یافته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: