تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۷
تعداد بازدید: ۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پیشرفت ۷۷ درصدی این فاز خبر داد و گفت: تولید گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲۲ بهمن ماه امسال عملیاتی می شود.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه عملیات حمل این سکو ظرف چند روز آینده عملیاتی می شود، گفت: پس از حمل، نهایتا تا ۸ روز آینده این سکوی ۲۵۳۰ تنی در موقعیت خود برای نصب قرار می گیرد. با این اقدام اولین سنگ بنای فاز ۱۴ عملیاتی می شود.
به گفته حمیدرضا مسعودی، تولید گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲۲ بهمن ماه امسال عملیاتی می شود.
وی یادآور شد: طرح توسعه فاز ۱۴ در ۲۵ خردادماه ۱۳۸۹ در کنار طرح های توسعه ای فازهای ۱۳، ۱۹، ۲۱، ۲۲ و ۲۴ به یک کنسرسیوم متشکل از شرکت ایدرو (رهبر کنسرسیوم)، ایزوایکو (پیمانکار ساخت جکت ها و سکو ها)، شرکت تأسیسات دریایی (خطوط لوله و حفاری)، شرکت ماشین سازی اراک، مپنا و ای پی ام آی، واگذار شد. البته گفتنی است حفاری ۲ پلت فرم این سکو توسط شرکت ملی حفاری ایران انجام شد.
مسعودی پیشرفت طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی را ۷۷ درصد اعلام کرد و گفت: برداشت روزانه ۵۶.۴ میلیون مترمکعب گاز ترش، تولید روزانه۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲۸۰۰ تن پروپان،۸۰ هزار بشکه میعانات و ۲۵۵۰ تن برای خوراک پتروشیمی از تولیدات این طرح است.
وی در مورد مراحل پیشرفت طرح توسعه فاز ۱۴ گفت: هم اکنون کل خطوط لوله دریایی (۲۳۰ کیلومتر) اجرایی شده و حفاری ۲۲ حلقه چاه از مجموع ۴۴ حلقه، به طور کامل به اتمام رسیده است. در ضمن حفر ۱۱ حلقه چاه دیگر نیز تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.
مسعودی افزود: هم اکنون سه دکل فعال در این فاز بر روی پلت فرم های A، B و D مشغول انجام عملیات حفاری است. گفتنی است حفاری ۸ حلقه چاه سکوی A به اتمام رسیده و به محض نصب سکو، تولید آغاز می شود.
وی با اشاره به نصب روتاری پالایشگاه فاز ۱۴، گفت: در حال حاضر عملیات لوله گذاری و بالک پالایشگاه باقی مانده است. واحد یوتیلیتی پالایشگاه هم تا پایان سال ۱۳۹۷ نصب و راه اندازی می شود. 
مسعودی توان پیمانکاران داخلی و تعامل و همکاری آنها با هم را نشانه بلوغ خواند و گفت: خوشبختانه پیمانکاران با هم تعامل مثبتی دارند و با هماهنگی در عمل موفق شده اند تا با ۱۰ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه، عملیات توسعه را به موقع و در زمان تعیین شده انجام دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: