تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۱۰
تعداد بازدید: ۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
عملیات بازسازی چهار سکوی سرچاهی میدان درود در دست اقدام است که پیش‎ بینی می‎شود اردیبهشت ماه سال ۹۷ به پایان برسد و پس از آن بازسازی ۱۳ سکوی باقیمانده آغاز می شود.
به گزارش مارین نیوز به نقل از معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، پروژه بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی تولید نفت میدان درود به عنوان یکی از پروژه های نگهداشت توان تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در دست انجام است که در این راستا عملیات بازسازی ۴ سکوی سرچاهی دریایی این میدان اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به اتمام می رسد و پس از آن بازسازی ۱۳ سکوی باقیمانده آغاز می شود.
مطالعات اولیه احداث ١٠ رشته خط لوله دریایی هر یک به طول تقریبی ١٠ کیلومتر و قطر ١٠ اینچ از سکوهای سرچاهی میدان درود تا جزیره خارگ نیز انجام شده است.

گفتنی است، اجرای پروژه بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی تولید نفت میدان درود موجب ارتقای ضریب ایمنی، کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش ضریب استمرار تولید از چاه های دریایی تولید نفت میدان درود خواهد شد. این اقدام همچنین برای چاه هایی که در آینده اجرایی می شود، سنگ بنای اولیه پروژه گازرانی (Gas Lift) خواهد بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: