تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۲۴
تعداد بازدید: ۱۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: در کل در مورد دریانوردان سه پیش بینی می‌شود، اینکه لباس پوشیده و داخل دریا باشند یا در قسمت saftly کشتی باشند و یا در قایقی باشند که فعلا پیدا نشده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه تعداد زیادی آتش‌خوار دور تا دور نفتکش حادثه دیده ایرانی را فراگرفته‌اند، اظهار داشت: فعلا آتش خوارها در حال خاموش کردن آتش هستند و سپس وارد کشتی می شویم.
سیروس کیان ارثی با بیان اینکه هویت جسد پیدا شده هنوز مشخص نیست، افزود: با توجه به لباسی که بر تن این جسد است، او ایرانی است و از سایر دریانوردان نیز هنوز خبری در دست نیست.
کیان ارثی تصریح کرد: لباسی که جسد پیدا شده، بر تن دارد، نشان می‌دهد که دریانوردان زمان کافی را داشته‌اند. ضمن اینکه یکی از قایق‌های نجات هم ناپدید شده است. بنا بر این احتمال این که  سوار آن قایق شده باشند، وجود دارد. احتمال هم دارد در قسمت engin که اصطلاحا قسمت saftly کشتی است حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: تا زمانی که به کشتی نزدیک نشویم، نمی‌توانیم چیزی را اعلام کنیم.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشتی‌های ایرانی هم در منطقه حضور دارند و مرکز نجات بندرعباس به شانگهای اعلام کرده که ایران شخصا وارد عملیات می‌شود ولی چون مدیریت با امداد و نجات شانگهای است باید مجوز داده شود که ما وارد منطقه شویم تا از داخل کشتی خبر بیاورند.
وی ادامه داد: وضعیت به شدت خطرناک است و نفتکش اکنون یک بمب به تمام معنا است. من نمی‌توانم این ریسک را دشته باشم که بقیه نیروها به هنگام امداد دچار مشکل شوند.
کیان ارثی تاکید کرد: بزرگ‌ترین کشتی‌های خاموش کن دریایی، بالگرد از کره جنوبی و چین و هر کسی که در منطقه حضور دارد، برای کمک بسیج شده‌اند.
وی درباره حضور بالگردهای امدادرسان آمریکایی نیز گفت:  امداد در دریا مفهوم خاص دارد  و از هر راهی تجسس و کمک برای نجات انجام می‌شود و موضوع سیاسی در امداد رسانی مطرح نیست.
این مقام مسئول درباره زمانی خاموش شدن آتش نیز بیان کرد: بیش از یک میلیون بشکه میعانات که درجه احتراق بالایی دارد در حال سوختن است. بنا بر این  زمان خاموش شدن را نمی‌توان پیش بینی کرد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش این است که از غرق شدن کشتی جلوگیری شود، افزود: اگر از کف و فوم استفاده شود وزن کشتی زیاد می شود و خطرات بعدی و احتمال غرق شدن را ایجاد می‌کند بنا بر این باید تمامی جوانب رعایت و همچنین جهت وزش باد پیش بینی شود.
کیان ارثی گفت: در صورتی که دریانوردان داخل قسمت saftly نفتکش باشند با توجه به وزیدن باد دریایی پیش بینی می‌شود که گازهای سمی را از منطقه دور کند و احتمال نجات وجود دارد.
وی تصریح کرد: در کل در مورد دریانوردان سه پیش بینی می‌شود، اینکه لباس پوشیده و داخل دریا باشند. یا در قسمت saftly کشتی باشند و یا در قایقی باشند که فعلا پیدا نشده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: در مورد علت حادثه کارشناسان دریایی و بیمه نظر می‌دهند.   
وی درباره ایمنی نفتکش نیز بیان کرد: نفتکش‌ها از هر لحاظ قوی‌ترین استاندرد بین‌المللی در ساخت را دارند و از کل استاندارد کشتی‌های دنیا نیز یک درجه بالاتر هستند. در مورد این نفتکش هم هیچ مشکل امنیتی و ایمنی نداشتیم.


منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
بی توجهی به مطالبات کارکنان کشتی و ایجاد بی انگیزی چنین فجایعی را میتواند در پی داشته باشد.
بر اساس اصول مدیریت بین الملل مقصر هر گونه خسارات جانی ومالی در یک سیستم در نهایت مدیریت ارشد آن میباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: