تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص اظهارات روز دوشنبه مدیرعامل ایزوایکو درباره طلب ٣٠ میلیون یورویی از کشتیرانی اعلام کرد: شرکت ایزوایکو نه تنها مطالبه ای از کشتیرانی ندارد، بلکه در دفترهای این شرکت مطالباتی از شرکت ایزوایکو ثبت شده است.
به گزارش مارین نیوز، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص اظهارات روز گذشته مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایزوایکو درباره طلب ٣٠ میلیون یورویی از کشتیرانی اعلام کرد: بنا بر مستندات در اختیار این شرکت، ایزوایکو هیج مطالبه ای از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ندارد بلکه بررسی ها نشان می دهد مطالباتی از شرکت ایزوایکو در دفترهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ثبت شده است. 
بنا بر این گزارش، اغلب مطالبات مربوط به تاخیر در تحویل دهی کشتی کاشان و خسارات ناشی از تاخیر و نواقص موجود در آن شناور است که پس از 14 سال هنوز قابلیت عملیاتی شدن ندارد. 
روابط عمومی کشتیرانی هم چنین تاکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است و طرح این موضوعات در شرایط موجود پیش از نهایی شدن مذاکرات فوق غیرحرفه ای و غیرتخصصی است و انتظار می رود به جای طرح این موارد تخصصی و کارشناسی در رسانه ها از طریق منطقی و تخصصی موضوع پیگیری شود. 

گفتنی است، مدیر عامل مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) روز گذشته در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایزوایکو، اظهار داشت: این شرکت 30 میلیون یورو از کشتیرانی جمهوری اسلامی طلب دارد و اکنون پرداخت حقوق کارکنان ایزوایکو عقب افتاده است. 
حمید رضاییان اصل با اعلام اینکه اگر 20 درصد مطالبات دریافت شود، بسیاری از مشکلات ایزوایکو حل می شود، گفت: چرخ ایزوایکو با تعمیرات می چرخد و این حوزه با گذشته تفاوت کرده و نخبگان در این زمینه به کار گرفته شده اند. 
وی بیان داشت: بدهی های ایزوایکو بسیار کم است به گونه ای که مجموع بدهی های برق و آب به زیر 10 میلیارد ریال می رسد و بیشتر بدهی ها مربوط به وام های سال های گذشته است.
مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران اظهار کرد: وزارت نفت به ایزوایکو اعتماد کرد و اگر سایر بخش ها این اعتماد را به خرج دهند اتفاق های بسیار خوبی در حوزه اشتغال و صنایع دریایی کشور رخ می دهد.

لازم به ذکر است، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی 2 روز پیش برای بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و شرکت نفت فلات قاره وارد استان هرمزگان شدند و روز گذشته بازدیدی از مجموعه ایزوایکو (مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) داشتند. 



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: