تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۲۹
تعداد بازدید: ۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما از نحوه پوشش اخبار نفکش آتش گرفته ایرانی در آبهای شانگهای چین، انتقاد کرد و نوشت: براستی سهم رسانه ملی در اطلاع رسانی این سانحه تنها یک خبر تکراری در طی شبانه روز است.
به گزارش مارین نیوز، انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در خصوص بی مهری های اخیر صدا و سیما به سانحه دریایی نفتکش سانچی و دریانوردان عزیزمان در دریای چین، نامه ای رسمی به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد. 
متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای دکترعلی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام
احتراماَ همانگونه که مستحضر هستید یک فروند نفتکش در اثر برخورد با یک کشتی باری چینی دچار سانحه گردیده است و متأسفانه ۳۲ نفر از پرسنل یعنی ۲۹ دریانورد ایرانی،۲ دریانورد بنگلادشی و همسر یکی از دریانوردان عزیزمان، مفقود گریده اند.
خانواده بزرگ انجمن صنفی دریانوردان تجاری در این رخداد با نگرانی سرنوشت دریانوردان عزیز میهنمان را پیگیری مینماید.
متاسفانه در سال گذشته 16 نفر از آتشنشانان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند و  رسانه ملی از همان ساعات اولیه به پوشش زنده آن حادثه به مدت چند روز پرداخت  و در تمامی شبکه ها از آتش و آتش نشان و از سختی ها و خطرات آن شغل منعكس شد.
امروز که 29 دریانورد ایرانی این سربازان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی که در تمامی دوران دفاع مقدس و جنگ اخیر اقتصادی در کمال مظلومیت و گمنامی انجام وظیفه نموده اند و شاهرگ صادرات نفتی میهن اسلامی را باز نگاه داشته اند  پس از ماهها دوری از خانواده، هزاران کیلومتر دور از میهن و در میان اقیانوس در حال سوختن هستند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست، گله مندیم، كه آیا این فاجعه عمیق سزاوار نیم نگاهی از جانب رسانه ملی نیست؟
در این شرایط و لحظات حساس شایعات و اخبار غیر معتبر که به واسطه عدم فعالیت موثر و ملموس صدا سیما در این حوزه، رواج یافته و از آنجائیکه رسانه ملی بعنوان تنها مرجع رسمی اخبار در ایران شناخته میشود و خانواده تمامی این عزیزان چشم و گوش به رادیو و تلویزیون دوخته اند تا بلکه خبری دقیق و جدید کسب نمایند، براستی سهم رسانه ملی در اطلاع رسانی این سانحه تنها یک خبر تکراری در طی شبانه روز است، صدا و سیما در آسیای شرقی دارای نمایندگی است اما دریغ از یک خبر تولیدی از سوی خبرنگاران صدا و سیما از محل سانحه. 
ما به عنوان سربازان گمنام و همیشه حاضر در جبهه اقتصادی از آغاز انقلاب اسلامی از رسانه ملی انتظار داریم که خبرنگاران صد و سیما با مراجعه به نزدیکترین بندر به محل سانحه و ارتباط با سازمان دریایی آن کشور و اداره کل تجسس و نجات و همچنین دست اندرکاران عملیات دریایی سانحه همگان را از جزئیات، اتفاقات پیش آمده روند امداد و نجات و سرنوشت همقطارانمان مطلع سازند. 
علی رغم همه بی مهریها و گمنامیها همواره آماده ادای دین به میهن اسلامی هستیم و خواهییم بود.

با تشكر و تجدید احترام
آرمان جهان بیگلری
رییس هیأت مدیره


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: