تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش «سانچی» از آغاز عملیات اطفای حریق این نفتکش از ۵ بامداد به وقت ایران خبر داد و گفت: به محض کنترل آتش، تیم‌های نجات با هلی‌بورد روی نفتکش انتقال می‌یابند تا خدمه نفتکش را نجات دهند.
به گزارش مارین نیوز، سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش «سانچی» با تاکید بر این که یافتن مفقودان این حادثه بیش از هر چیزی برای ما در اولویت است، اظهار داشت: همه امکانات لازم را برای تحقق این موضوع چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیج خواهیم کرد.
محسن بهرامی با بیان اینکه چینی‌ها اقدامات ریسک‌پذیر را انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که ریسک کار را بپذیرند و با یک انفجار کوچک آتش‌خوارها را عقب نبرند ولی متاسفانه آنها این شرایط را بهانه می‌کنند.
وی تاکید کرد:‌ آنچه مدنظر ماست اقدامات موثر جهت خاموش کردن هر چه سریعتر آتش انجام شود اما فعلا چینی‌ها به رغم اینکه از صبح کار را خوب شروع کردند اکنون متاسفانه همکاری نمی‌کنند.
سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی درباره وضعیت دریانوردان نیز گفت:‌ فعلا از نفرات داخل نفتکش خبری نیست ما منتظریم که شرایط کشتی بهتر شود تا شرایط اعزام نفرات جستجوگر به نفتکش فراهم شود.
وی درباره انتشار خبری از سوی رسانه کره‌ای مبنی بر پیش بینی تداوم آتش تا یک ماه آینده بیان کرد: این اظهارنظرها گمانه‌زنی و برآوردهایی است که کارشناسان دارند و بر اساس تجربیات خود اعلام می‌کنند که تمامی محموله باید تا انتها بسوزد تا آتش خاموش شود اما ما بنا نداریم که این اتفاق بیفتد و درخواست و فشار ما این است که هر گونه اقدامی جهت اطفا انجام شود چرا که این کار شدنی است.
سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی در شرکت ملی نفتکش ایران یادآور شد: با توجه به اینکه منطقه تحت کنترل چینی‌هاست و اختیار و حاکمیت در دست آنهاست ما امکان ورود مستقیم به عملیات را نداریم ضمن اینکه اگر بخواهیم کشتی ایرانی گسیل کنیم 15 روز زمان می‌برد، اما طبق قراردادی که با ژاپنی‌ها بسته‌ایم یک واحد آتشخوار که ظرفیت حمل 80 هزار لیتر محصول شیمیایی کف دارد فردا صبح به منطقه خواهد رسید.
وی تاکید کرد: نفرات ما در دفتر MRCC شانگهای مشغول اعمال فشار بر چینی‌ها هستند که هر چه سریعتر دوباره عملیات اطفای حریق را آغاز کنند.
کاپیتان بهرامی ادامه داد: از نیروی دریایی ارتش نیز درخواست کردیم که به منطقه اعزام شوند و در حال حاضر مشغول رایزنی با آنها هستیم.
وی درباره اعزام خانواده‌های نفتکش سانچی به محل حادثه نیز بیان کرد: ما به تعدادی از خانواده‌هایی که خیلی مصر هستند پیشنهاد دادیم که به شانگهای اعزام شوند، اما فعلا خودشان تشخیص دادند تا روشن شدن وضعیت و اینکه شرایط دریانوردان مفقودی به شکلی است و کجا هستند، سفری نداشته باشند. در هر صورت ما موافقت کردیم، تعدادی را اعزام کنیم و در این رابطه منعی وجود ندارد.

کشتی سانچی، یک کشتی سوئزمکس ۱۵۸ هزار تنی است که روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.
محل وقوع این حادثه در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی شانگهای، حدود ۱۷۰ مایلی جنوب کره جنوبی و ۲۶۰ مایلی شمال تایوان است. در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن یکی از اجساد در روز گذشته، سرنوشت ۳۱  نفر دیگر مشخص نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: