تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۳۴
تعداد بازدید: ۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که با پیگیری ایران، عملیات امدادرسانی به نفت‌کش ایرانی دچار حریق شده در آب‌های چین، سرعت گرفته است، گفت: اگر انفجار دیگری در کشتی رخ ندهد احتمال دارد تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی شود.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جزئیات آخرین دستوراتی که از سوی رئیس‌جمهوری و دولت برای امدادرسانی به کشتی نفت‌کش ایرانی- که ۱۶ دی‌ در آب‌های چین دچار سانحه شد و تاکنون در حال سوختن است- صادر شده است، گفت: تمام دستور رئیس‌جمهوری و وزرای سه‌گانه راه و شهرسازی، نفت و امورخارجه این بوده که از همه امکانات کشور استفاده شود تا کشور چین را تحت فشار بگذاریم که عملیات تجسس و نجات را سریعتر انجام دهند.
هادی حق‌شناس یادآور شد: به این دلیل که این حادثه در آب‌های چین رخ داده و مرکز تجسس و نجات چین متولی است و در این‌باره طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی مسئولیت جدی دارد تا به کمک و امداد خدمه برود.
وی در مورد نحوه امدادرسانی چینی ها به نفت‌کش دچار حریق شده ایرانی، گفت: در ساعات اولیه کمک و امداد چین، رضایتبخش نبوده است اما از شب گذشته تاکنون کمک‌ها و امداد جدی‌تر شده است.
حق شناس تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر ما شاهد انفجار دیگری در کشتی نباشیم شاید تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی بشود. ولی اگر خدایی ناکرده دوباره شاهد انفجار و بالارفتن شعله های آتش باشیم باز هم علمیات ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص مسئولیت بیمه برای تامین خسارت به کشتی و همچنین کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی نفت‌کش، گفت: در مورد تقبل خسارات بیمه برای محموله کشتی و کشته‌شدگان حادثه هیچ جای نگرانی وجود ندارد و همه آنها انجام خواهد شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، نجات جان ۳۱ نفر ساکن در کشتی اهمیت دارد، تصریح کرد: پاک‌سازی محیط دریا از جمله موضوعاتی است که در درجه دوم اهمیت قرار دارد و پس از اطفای کامل حریق انجام می‌گیرد.
پیش‌تر، حق شناس اعلام کرده بود: انتظار ما به عنوان سازمان بنادر این است که کشور چین با توجه به امکانات گسترده اطفا حریق، اقدامات موثرتری انجام دهد و هنوز امکانات به کار گرفته شده، موثر نبوده‌اند.
حق شناس همچنین گفته بود: برای حل این مساله و امدادرسانی حداکثری برای نجات خدمه این شناور، علاوه بر ارتباط با مرکز امداد و نجات بندر شانگهای چین، از طریق سفیر ایران در پکن، کنسولگری در شانگهای، وزارت نفت، وزارت راه، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در شانگهای، نماینده دائم مقیم جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی دریانوردی در لندن نیز رایزنی های مورد نیاز انجام شده است و مدیرکل دریایی سازمان بنادر و نماینده شرکت ملی نفتکش در محل حضور دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: