تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۴۲
تعداد بازدید: ۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی با اشاره به اینکه چین تمام تلاش خود را بکار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، گفت: افزون بر 13 کشتی امداد و نجات و اطفا حریق برای اطفا این نفتکش بکار گرفته است اما به دلیل شرایط نفتکش بیشتر از سه کشتی همزمان نمی توانند در عملیات شرکت کنند.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی روز پنحشنبه در جریان بازدید علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران از کمیته بحران شانگهای که به منظور عملیات امداد و اطفا نفتکش ایرانی در دریای چین تشکل شده است، اظهار داشت: افزون بر 13 کشتی امداد و نجات و اطفا حریق برای اطفا این نفتکش بکار گرفته است اما به دلیل شرایط نفتکش بیشتر از سه کشتی همزمان نمی توانند در عملیات شرکت کنند. 
شی کوان وی گفت: قلب ملت چین در این حادثه با ملت ایران است و همه ما هم از این رویداد ناراحت هستیم و تلاش خود را برای اطفا نفتکش و نجات جان ملوانان بکار گرفته ایم. 
وی افزود: در چند روز گذشته چندین بار با استفاده از آتشخوارهای بزرگ حمله را برای مهار آتش شروع کردیم اما در عمل به دلیل شرایط کشتی و انفجارهای مستمر و همچنین انتشار گازهای سمی، این عمیات ناموفق بوده است.
فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی در ادامه با اشاره به دعوت ایران از یک کشتی ژاپنی برای کمک به مهار آتش گفت: از این پیشنهاد استقبال کرده ایم و کشتی ژاپنی صبح روز پنجشنبه در محل حادثه پهلو گرفت و اقدامات اطفای حریق را آغاز کرد. 
وی در واکنش به پیشنهاد سفیر کشورمان که خواستار مشارکت تیم ایرانی و متخصصان شرکت کشتیرانی کشورمان در عملیات امداد و اطفا شد از این پیشنهاد استقبال کرد.


معاون اداره امور امنیت دریایی شانگهای نیز گفته است، دو کشتی برای پرتاب فوم در 50 متری نفتکش هستند اما به علت اینکه مواد نفتی حاوی آتش تا شعاع 100 متری پرتاب می شود کار اطفای حریق را با سختی روبرو کرده است.
شیه چون وی در دیدار با سفیر ایران در پکن گفت: ما دنبال مهار آتش و نجات سرنشینان هستیم ونگرانی مردم ایران را درک می کنیم، از این رو همه ی تلاش خود را بکار می گیریم.
وی با اشاره به ظرفیت دو کشتی که وظیفه پرتاب فوم را دارند، یکی 130 تن و دیگری 80 تن ظرفیت دارد، اعلام داشت: از مشارکت کشورهای ثالث برای کمک رسانی استقبال می کنیم. 
شیه چون وی تاکید کرد: نمی توان درباره میزان نفتی که وارد دریا شده است، اظهار نظر کرد و همچنین زمان دقیقی برای خاموش کردن آتش را هم نمی توان مشخص کرد.
وی افزود: تا زمانی که آتش در نفتکش هست کار نجات سرنشینان سخت است.
مقامات چینی می گویند سه کشور آمریکا، کره جنوبی و چین در حال اجرای عملیات اطفا حریق و همچنین جستجو برای یافتن خدمه ایرانی این کشتی هستند.
معاون وزیر امور خارجه نیز صبح پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران در مورد حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی بیان داشت: امیدواریم باکمک اقدامات اطفای حریق کشتی ژاپنی اعزام شده که فعالیت خود را آغار کرده است، روند مهار آتش هر چه سریعتر به اتمام برسد.
حسن قشقاوی در مورد اینکه آیا ایران هم تیم های امداد و نجات را جهت اطفا حریق اعزام می کند یا خیر، عنوان کرد: سرکنسول ایران در چین پیگیری های لازم را برای دریافت مجوز اعزام نیرو را انجام داده است و در صورت صدور مجوز لازم، ایران هم تیم های امداد و نجات را به محل حادثه اعزام خواهد کرد تا روند امدادرسانی سریع تر و با حساسیت های بیشتری ادامه پیدا کند.
بر اساس گزارشها، مدیرعامل شرکت نفتکش هم راهی شانگهای شده تا از نزدیک اوضاع را بررسی  کند.

گفتنی است، شنبه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: