تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۴۳
تعداد بازدید: ۱۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مذاکرات نیروی دریایی کشور هند با شرکت کشتی سازی کره جنوبی برای ساخت و تولید مشترک 12 کشتی مین روب که یکی از پرهزینه ترین طرح های هند بر پایه سیاست "ساخت هند" می باشد با شکست روبه رو شد.
به گزارش مارین نیوز، در روز پنجشنبه به نقل از روزنامه «هندوستان تایمز»، ارزش پروژه ساخت این 12 کشتی مین روب به بیش از 320 میلیارد روپیه بالغ می شد که قرار بود با همکاری مشترک یک شرکت کشتی سازی هندی به نام 'گوا' و شرکت 'کانگنام' کره جنوبی آغاز شود.
این پروژه یکی از پرهزینه ترین طرح های هند بر پایه سیاست "ساخت هند" محسوب می شود.
شکار میتال رئیس شرکت کشتی سازی 'گوا' گفت: هند و کره جنوبی نتوانستند بر سر قیمت به توافق برسند. این پروژه با کره جنوبی لغو شده است.
کشتی های مین روب برای شناسایی و نابود کردن مین های دریایی به کار گرفته می شوند.
مین های دریایی از جمله تهدیدهای قدیمی در عرصه دریا محسوب می شوند که می توانند پس از رها شدن، تا سالهای سال در پهنه دریا شناور بوده و برای شناورهای سطحی و زیر سطحی مشکل ساز شوند.
نیروی دریایی هند سعی داشته است تا توانایی ضد مین خود را افزایش دهد. هم اکنون این کشور دارای 6 کشتی مین روب است که در سال 1972 از شوروی خریداری کرده است درحالیکه کارشناسان معتقدند که نیروی دریایی هند برای محافظت از بنادر خود حداقل به 24 کشتی ضد مین احتیاج دارد.
بر اساس یک گزارش پارلمانی هند که در ماه مارس 2017 منتشر شد تمام کشتی های مین روب هند تا 2021 از خدمت خارج خواهند شد که این امر امنیت سواحل و بنادر هند را با تهدید روبه رو خواهد کرد.
هند و کره جنوبی از سال 2014 در حال مذاکره برای تولید مشترک کشتی های ضد مین بوده اند.
نیروی دریایی هند مصمم است که با افزایش توان عملیاتی خود منطقه اقیانوس هند به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت کنترل خود داشته باشد.
این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها ارائه دهنده امنیتی ارشد در این منطقه به رسمیت شناخته شود.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
قابل توجه جامعه دریایی ایران:

علیرغم عدم توافق قیمت در این قرارداد، این خبر یک نکته مهم دارد و آن اینست که میتوان مجموعه ای از تعدادی سفارشات کشتی را به طرف خارجی داد ولی شرط کرد که در کشور سفارش دهنده ساخته شود.

این همان نکته ایست که اگر شرکتهای محترم کشتیرانی و نفتکش ظرف 20-30 سال گذشته رعایت کرده بودند و بجای سفارشات پراکنده به کشورهای مختلف، سفارشات خود را تجمیع کرده و به یک کشور واگذار میکردند ولی به شرط ساخت در ایران، الان کارخانجات ما تجربه ساخت دهها فروند کشتی اقیانوس پیما را داشتند و دهها هزار فرصت شغلی در مناطق محروم جنوب ایجاد شده بود.

البته بازهم دیر نیست...

"ماهی را هروقت ازآب بگیرید تازه است!"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: