تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۴۴
تعداد بازدید: ۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های دریایی و افزایش سهم آموزش در مسائل دریایی باعث توسعه استفاده از مواهب دریایی و نهایتاً توسعه کشور می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد مهم این همایش دریاست و جغرافی‌دانان شکل‌گیری تمدن‌ها را در کنار آبها نسبت می‌دهند و توسعه دریایی می‌تواند برای هر کشور منشأ رشد باشد. 
علی زرافشان افزود: ایران 5800 کیلومتر مرز دریایی دارد اما با این وجود یک کشور دریایی محسوب نمی‌شود، زیرا ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ارزش‌آفرینی در حوزه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استفاده کنیم. 
زرافشان اضافه کرد: در سال‌های اخیر با جهت‌گیری‌های کلان ملی تلاش شده است تا نمودارهای عدم تعادل در توزیع منابع کشور از بین برود و نمونه آن، توسعه سواحل مکران بوده است. 
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تلاش کرده است با توجه به وجه کاربردی آموزش‌ها در جغرافیا، با این باور که آموزش مستقلاً ارزش و ارزش‌آفرین است، ارزش افزوده‌ای در حوزه جغرافیا ایجاد کند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش با نیروی دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فرهنگ دریایی گفت: آموزش‌های دریایی و افزایش سهم آموزش در مسائل دریایی باعث توسعه استفاده از مواهب دریایی و نهایتاً توسعه کشور می‌شود. 
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نه تنها معلمان و دانش‌آموزان در مناطق ساحلی درگیر مسئله مهم دریا شده‌اند بلکه دانش‌آموزان مناطق مرکزی کشور هم به این مسئله علاقه نشان می‌دهند و روز به روز به تعداد این دانش‌آموزان افزوده می‌شود. 
زرافشان با اشاره به مسابقاتی ناظر به فناوری دریایی، عنوان کرد: این مسابقات به تهیه ابزارهای توسعه دریایی کمک می‌کنند و دانش‌آموزان آثار قابل توجهی در این جشنواره عرضه کرده‌اند. 
وی تصریح کرد: توسعه رشته های دریایی در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و افزایش تعداد و کیفیت هنرستان‌های دریایی با تفاهم‌نامه‌ای که آموزش و پرورش امضا کرده است، محقق شد و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ما در هنرستان‌های دریایی تحصیل می‌کنند. 
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ همه هنرآموزان تخصصی و تجهیزات فنی برای هنرستان‌های دریایی آموزش و پرورش از طریق نیروی دریایی تأمین می‌شود و هنرآموختگان این هنرستان‌ها برای استخدام در اولویت نیروی دریایی قرار می‌گیرند. 
وی با بیان اینکه 640 پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور فعال هستند، گفت: پژوهشسرای امیرکبیر تهران، قطب دریا در بین این پژوهشسراهاست و می‌تواند محلی برای انجمن جغرافیای ایران در جهت افزایش دانش جغرافیای دریایی معلمان و دانش‌آموزان باشد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
باتشکر

خوب بود یک آمار مقایسه ای از تعداد هنرستانهای دریایی در سالهای گذشته و هم اکنون ارائه میکردید تا بتوان قضاوت کرد در سالهای اخیر پیشرفت داشته ایم یا ثابت مانده ایم!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: