تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۴۷
تعداد بازدید: ۲۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
دبیر انجمن صنعت بانکرینگ ایران با بیان اینکه هنوز بخش دولتی از ابعاد منافع اقتصادی صنعت بانکرینگ بی خبر است، گفت: غفلت از این صنعت و عدم حمایت همه جابنه از آن می‌تواند زمینه فرصت سوزی و هدر رفت منافع ملی را در برداشته باشد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر انجمن صنعت بانکرینگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی درباره مراکز بانکرینگ در دنیا، گفت: از بين 200 بندر دنيا که دارای قابليت سوخت‌رسانی دريايی هستند، چهار بندر مهم سنگاپور، فجیره، هوستون و رتردام از حجم توزیع بالایی برخوردارند و به نوعی هاب بانکرینگ در جهان هستند.
محمدرضا راوند با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در صنعت بانکرینگ جهان گفت: ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت‌کوره با کیفیت و تامین‌کننده اصلی سوخت کشتی‌ها در منطقه از یک طرف و دارا بودن بنادر و شرایط جغرافیایی از سوی دیگر دارای موقعیت استثنایی برای توسعه سوخت‌رسانی دریایی است که متاسفانه با توجه به این پتانسیل‌ها هنوز تا جایگاه شایسته خود فاصله زیادی دارد.
به گفته راوند، نگاه غیر واقع بینانه به صنعت بانکرینگ کشور باعث شده این صنعت با وجود دارا بودن پتانسیل‌های بسیار، رشد نکند.
وی با اشاره به اشتغالزایی صنعت بانکرینگ، اظهار کرد: بانکرینگ فعالیتی است مشتمل بر چند صنعت که شامل حمل و نقل زمینی، ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، اسکله‌‌ها و تاسیسات بندری و دریایی، و مواردی از این دست است.
دبیر انجمن صنعت بانکرینگ ایران، افزود: در کنار بانکرینگ خدمات جانبی به کشتی‌ها شامل تعویض خدمه کشتی‌ها، تامین آذوقه و آب تازه، دارو و اقلام بهداشتی و غیره ارائه می‌شود که این بازار نیز بسیار جذاب و درآمدزاست، این در حالی است که هنوز بخش خصوص از ابعاد منافع اقتصادی این صنعت بی خبر است. 
راوند با بیان اینکه صنعت بانکرینگ با چنین تنوعی از خدمات و محصولات می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار به اقتصاد کلان کشور کمک کند، گفت: غفلت از این صنعت و عدم حمایت همه جابنه از آن می‌تواند زمینه فرصت سوزی و هدر رفت منافع ملی را در برداشته باشد. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در کدام یک از بنادر ما زیرساخت لازم برای بانکرینگ وجود دارد؟ گفت: بنادر کشور ما برای عملیات بانکرینگ هنوز تا استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند اما به نظر می‌رسد بندر شهید رجایی و بندرعباس نسبت به سایر بنادر کشور آمادگی بیشتری برای انجام عملیات بانکرینگ دارند. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده هالو خدا
|
United States
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
آقای مارین نیوز . خوشت میاد مصیبت ما را به ما یاد آوری کنی . عذاب ما کمه شما هم نمک به زخم مایه بخش خصوصی می ریزی . بانکرینگ یعنی سوخت هر لیتر 2220 تومان . شاید برای پخش فراورده های نفتی نان داشته ولی برای مالکین بخش خصوصی دریا نوردی درد داشت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: