تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۶۶
تعداد بازدید: ۱۴۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات که به داخل کشتی سانچی ورود کرده بود در خصوص شرایط کشتی و جستجوی تیم‌اش توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات نفتکش سانچی روز جمعه در حاشیه نشست مطبوعاتی مسئولان وزارت حمل و نقل چین در مورد این حادثه با رسانه ها در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بخش هایی از کشتی از جمله بخش هایی که در حال سوختن بود و همچنین کابین ایمنی در برابر تجاوز دزدان دریایی که به دلیل بالا بودن گازهای سمی با کپسول اکسیژن هم امکان ورود نداشت را نتوانستیم جستجو کنیم. 
وی گفت: قصد ورود به کابین محل اقامت ملوانان را داشتیم که به دلیل حرارت زیاد نتوانستیم وارد این قسمت شویم. 
اين فرمانده كه نام او را ايرنا به عنوان خبرگزاری مصاحبه كننده با وی اعلام نكرده است،  گفت: یک تیم چهار 4 نفره علیرغم خطرات زیادی که از جمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی وجود داشت با به خطر انداختن جان خود وارد کشتی شدیم. 
وی افزود: قسمت هایی از کشتی را جستجو کردیم ولی تنها در عرشه کشتی و در قسمت قایق های نجات، دو جسد پیدا کردیم. 
او گفت: با توجه به اینکه درجه حرارت 89 درجه سانتیگراد بود و راهروی اضطراری کابین ایمنی در برابر دزدان دریایی هم از دود داغ و غلیظ پوشیده شده بود، تیم ما پس از بارها تلاش نتوانست وارد آن شود. 
وی افزود: به ناچار و زمانی که اکسیژن کپسول های ما در حال اتمام بود با دو جسد و جعبه سیاه به کشتی 'شن چیان' بازگشتیم.
وی در مورد نحوه ورود به کشتی هم گفت: با کشتی «شن چیان» به 10 متری کشتی حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه کشتی سانچی شدیم. 
فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات افزود: کپسول های اکسیژن حدود 30 دقیقه اکسیژن داشتند و ما حدود 27 دقیقه در کشتی ماندیم و بیش از این امکان ماندن و جستجوی ما در کشتی میسر نبود. 
به گفته وی علاوه بر گرما، حرارت و دود غلیط ، هر کدام از ما بیش از 20 کیلوگرم تجهیزات ایمنی از جمله کپسول حمل می کردیم که این به مشکلات کار افزوده بود. 

گفتنی است، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد. بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است. 

پکن - نشست خبری حادثه نفتکش سانچی، جمعه 29 دی ماه 96 

تصویری از ورود تیم امداد و نجات چینی به نفتکش سانچی
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محراب پاشایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
خدایا دلم دوهفته اس که پر از درده آه وافسوس برای جوانان ازدست رفته مان برای شادی روحشان فاتحه مع الصلوات
لطیف راشدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
باتوجه به ورود از پل فرمانده و عدم یافتن ردی از
خدمه درآنجا سه احتمال وجوددارد ۱.پرتاب شدن به دریا
!.فرصت داشتن برای پیوستن به همکاران برای پناه بردن
به کابین ایمن همجوارموتورخانه یا دسترسی به قایق نجات ۳.جان سپردن در راهروها یا طبقات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: