تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۹۶
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
در دیدار فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی با وزیر تولیدات دفاعی پاکستان بر افزایش همکاری دو جانبه به ویژه صنایع دفاعی و صنعت کشتی سازی تاکید شد.
به گزارش مارین نیوز از رادیو پاکستان، توافقهای دوجانبه پاکستان و عربستان سعودی در دیدار رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و فهد بن عبدالله الغفیلی فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی، در شهر راولپندی پاکستان انجام شده است.
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در این دیدار از همکاری دو کشور در خصوص تولید هواپیمای 'Super Mushshak' قدردانی کرد.


همچنین به گزارش رادیو پاکستان، ممنون حسین رئیس جمهوری این کشور در دیدار با فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی به وی نشان دولتی پاکستان با عنوان 'Nishan-e-Imtiaz Military' اعطا کرده است.
این آیین با حضور سفیر عربستان سعودی در پاکستان، فرمانده نیروی دریایی پاکستان و حمعی از مقامات نظامی و نظامی برگزار شده است.
در این دیدار نیز فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی در خصوص موصوعات دو جانبه تبادل نظر کرد.
رییس جمهوری پاکستان نیز در آن دیدار با ابراز رضایت از سطح همکاری میان نیروی دریایی دو کشور گفت که این همکاری ها در آینده به نتایج قابل توجه و مثبت می رسد.
همچنین فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی روز دوشنبه - دیروز - در اسلام آباد با ظفر محمود عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کرد.
عربستان سعودی و پاکستان چند دهه است که از نزدیک ترین متحدان یکدیگر به حساب می آیند. 
سفیر عربستان در اسلام آباد، مردادماه سال جاری از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در کریدور اقتصادی چین-پاکستان (cpec) و همچنین طرح توسعه بندر «گوادر» خبر داده بود.
پاکستان و عربستان سعودی چندین مانور مشترک نظامی برگزار کرده اند به عنوان مثال، آبانماه سال جاری نیروهای ویژه پاکستان و عربستان در خاک عربستان مانور مشترک نظامی برپا کردند.
همچنین، رزمایش مشترک عربستان سعودی و پاکستان با نام 'شهاب 2' دوازدهم آذرماه سال جاری در حومه شهر ریاض برگزار شد.ش


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: