تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۰۵
تعداد بازدید: ۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی با بیان اینکه همایش امسال به شکل چشمگیری مورد استقبال شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است، گفت: لازمه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه همایش امسال به شکل چشمگیری مورد استقبال سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی قرار گرفته و با توجه به اینکه کمتر از 5 روز به آغاز همایش مانده، بیش از 400 نفر ثبت نام نموده اند، اظهار داشت: کلیه ظرفیتهای اقامتی نیز تکمیل گردید اما با پیگیری های صورت گرفته مجددا ظرفیت ایجاد شد تا همکاران ما در حوزه بنادر و دریا با سهولت بیشتری در همایش حضور پیدا نمایند. 
احمد صادقی گرمارودی گفت: یکی از ویژگیهای همایش این دوره حضور پررنگ مسئولین از جمله معاونین رییس جمهور، وزراء، مسئولین مناطق آزاد و مدیران ارشد دریایی کشور است که در حال نهایی سازی حضور آنها هستیم که متعاقبا اعلام خواهد شد. 
وی افزود: همچنین از نمایندگان محترم مجلس در فراکسیون و کمیسیون های مربوطه دعوت بعمل آمده که قطعا در همایش از حضور این عزیزان بهره مند خواهیم شد. 
وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال با توجه به سیاست ها و مدنظر قراردادن جمیع شرایط به جمع بندی مناسبی در تعامل با رییس دبیرخانه دائمی ارگانهای دریایی در خصوص برگزاری کارگاه های تخصصی رسیدیم، بیان داشت: کارگاه آموزشی «سالویج» و «معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بندر چابهار» طی 2 روز همایش در کنار سالن اجلاس و همایش برگزار می شود.
صادقی گرمارودی برنامه‌ جنبی این همایش را بازدید عمومی از بندر شهید بهشتی چابهار اعلام داشت و گفت: علاقه مندان می توانند از نزدیک اقدامات انجام گرفته در فاز اول توسعه آن بندر که اخیرا افتتاح شده است را از نزدیک ببینند. 
وی در پاسخ به این سوال که موارد و مسائل مطرح شده در همایش چگونه پیگیری خواهند شد، گفت: نقطه نظرات و پیشنهاداتی که در پانل های تخصصی مطرح می شوند، جمع بندی و در غالب بندهای قطعنامه در پایان همایش اعلام می گردد و با توجه به مشخص بودن موضوعات بندها، سازمانها و ارگانهای ذیربط اجرایی شدن بند های قطعنامه را پیگیری خواهند نمود. 
صادقی گرمارودی برگزاری این نوع همایشها و حضور و مشارکت حداکثری حوزه دریایی، بندری، نفت، گاز و پتروشیمی، IT، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تامین نیروی انسانی، سازندگان شناورها و همچنین حضور انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل های صنفی بسیار حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: تعامل بخش دولتی و خصوصی در همایش مورد توجه است و می توان گفت توسعه دریامحور بدون بخش خصوصی امکانپذیر نخواهد بود. 
وی با بیان اینکه هم سو شدن بخش خصوصی و دولتی مسیر توسعه و سرمایه گذاری را هموار می کند، اقتصاد نیاز به اجماع همگانی دارد و بدون هماهنگی با سایر بخش ها بی شک مسیر سرمایه گذاری کند و ناهموار خواهد بود، گفت: لازمه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی است.
دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی در پایان از کلیه ارگانها و سازمان ها بخاطر مشارکت حداکثری و همچنین اصحاب رسانه که همراهی و نقش موثری در اطلاع رسانی داشتند، تشکر کرد. 

گفتنی است، بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با شعار "توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی" 10 و 11 بهمن ماه امسال به میزبانی شرکت تایدواتر خاورمیانه و تولیت دبیرخانه هماهنگی ارگان‎های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار برگزار خواهد شد. در حاشیه این همایش 3 نشست تخصصی با محوریت "توسعه حمل و نقل دریایی ایمنی و امنیت دریانوردی"، "لجستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی" و "حفظ محیط زیست دریایی اساس توسعه پایدار" برگزار می‌شود. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: