تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۲۴
تعداد بازدید: ۱۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: باید شناخت علمی و صحیح جامعه و بویژه مدیران کشور را نسبت به دریاها افزایش دهیم تا دریا به عنوان یک مولفه مهم توسعه کشور محسوب شود.
به گزارش مارین نیوز، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی اظهار داشت: باید در این پژوهشگاه تلاش کنیم با پژوهش ها و مطالعات خود، زمینه های بهره مندی کشور از دریاها را افزایش دهیم.
بهروز ابطحی با اشاره به اهمیت دریاها در قدرت و اقتدار یک کشور، گفت: تمام کشورهای قدرتمند دنیا به حوزه دریاها توجه ویژه دارند و از ظرفیت های مختلف دریا برای افزایش قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی خود استفاده می کنند.
ابطحی با قدردانی از مدیران پیشین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی گفت: باید شناخت علمی و صحیح جامعه و بویژه مدیران کشور را نسبت به دریاها افزایش دهیم تا دریا به عنوان یک مولفه مهم توسعه کشور محسوب شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در آیین معارفه رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: جامعه انتظار دارد، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی به تولید ثروت ملی کمک کنند و در رفاه مردم نقش داشته باشند.


مسعود برومند با اشاره به اینکه زمان اتکا به بودجه های عمومی و دولتی در حال سپری شدن است؛ تصریح کرد: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی باید از طریق ارتباط با جامعه، سازمان ها و صنایع، درآمد اختصاصی داشته باشند و ضمن خودکفایی، نیازهای بخش های مختلف جامعه را رفع کنند.
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی باید براساس اساسنامه و ماموریت های قانونی، برای خود یک رسالت راهبردی در توسعه کشور تعریف کند و در افزایش رفاه عمومی جامعه موثر باشد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به رشته تخصصی و سوابق مدیریتی دکتر ابطحی به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی گفت: قطعاً وی با بهره‌مندی از ظرفیت انسانی موجود در این پژوهشگاه، خواهد توانست آینده روشنی را برای ارتقای پژوهش های دریایی در کشور ترسیم کند.
دکتر برومند با قدردانی از خدمات دکتر حاجی زاده ذاکر، رئیس سابق پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، تاکید کرد: عمل در چارچوب قانون، ارتقای نظم سازمانی و اداری و ازهمه مهم تر تربیت جانشین و مدیران آینده پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوّی از نکاتی است که دکتر ابطحی، رئیس جدید این پژوهشگاه باید مدنظر داشته باشد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
آقای دکتر ابطحی از افراد خوشفکر و پیگیر هستند که قبلا هم به عنوان رایزن علمی در روسیه و اوکراین اشتغال داشتند و خدمات ارزشمندی داشتند.

امیدواریم انتقاداتی که در گذشته ازاین سازمان بوده مورد توجه ایشان قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: