تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۲۷
تعداد بازدید: ۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: همگرایی و هم افزایی ارگان های دریایی از اهداف اصلی همایش است و در این راستا به دنبال شناسایی و رفع مقررات مزاحم و معارض هستیم تا ضمن رفع موانع زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را مهیا کنیم.
به گزارش مارین نیوز، رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی با بیان اینکه همایش با نگاه اجرایی و با هدف حل مسائل موجود در حوزه بندری برگزار شود، اظهار داشت: بحث و بررسی موضوعات دریایی، ایجاد کمیته ها و گروه های متناسب در راستای حل مشکلات، موضوعات دیگری است که در این همایش مدنظر قرار گرفته است. 
مهدی اعتصام افزود: البته در بین مسائل فعلی دریایی کشور، موضوعات بندری بیشتر مورد توجه و تاکید قرار دارند تا با خروجی این همایش به سمت بنادر هوشمند و نسل چهارم حرکت کنیم.
اعتصام ادامه داد: موضوع دیگری که مورد توجه این همایش خواهد بود مسائل لجستیکی است و امیدواریم بنادر ما هر چه سریعتر به سمت احداث پارک های لجستیک و صنعتی تر شدن حرکت کنند.

همگرایی بیشتر با رفع مقررات و قوانین معارض
وی اظهار کرد: همگرایی و هم افزایی ارگان های دریایی از اهداف اصلی همایش است و در این راستا به دنبال شناسایی و رفع مقررات مزاحم و معارض هستیم تا ضمن رفع موانع زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را مهیا کنیم.

سازمان بنادر حضور خود در عرصه های اجرایی را کاهش داده است
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سازمان بنادر تلاش کرده حضور خود در عرصه‌های اجرایی را تا حد امکان کاهش دهد، اظهار کرد: لایروبی دریاها، واگذاری ترمینال‌های دریایی و در نظر گرفتن تسهیلات کلان برای ساخت و وارد کردن ناوگان نو، بخشی از اقداماتی است که سازمان بنادر در راستای خصوصی سازی انجام داده است. امیدواریم همایش پیش رو به سرعت گرفتن این موارد کمک کند.
 
استقبال گسترده از بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی
اعتصام در خصوص حضور و استقبال از این همایش گفت: علی رغم محدودیت های برگزاری همایش در چابهار، خوشبختانه نهادهای دولتی و بنگاه های خصوصی فعال در حوزه های بندری و دریایی برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و نسبت به نتایج این حضور خوش بین هستیم.
وی افزود: امنیت دریایی و محیط زیست دو موضوع بسیار مهم فعالیت های دریایی هستند که دو پنل تخصصی برای آن ها پیش بینی شده است.

گفتنی است، بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با حضور مقامات کشوری، لشگری، مدیران ارشد دریایی کشور و فعالان بخش های دولتی و خصوصی در روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن در چابهار با هدف همگرایی و همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولتی در حوزه دریایی و بندری و به میزبانی شرکت تاید واتر برگزار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: