تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۲۹
تعداد بازدید: ۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
ایران از سال 2005 تا سال 2015 برترین کشور صید کننده آبزیان در منطقه بوده است.
به گزارش مارین نیوز، برترین کشورهای صیدکننده آبزیان در منطقه خاورمیانه به ترتیب کشورهای ایران، مصر، عمان یمن و امارات متحده عربی هستند و تاکنون گزارش جدید از آخرین آمار موجود در این زمینه موجود نیست. 
اگر بخواهیم وضعیت تولیدکنندگان آبزیان صید شده در جهان را نیز مورد بررسی قرار دهیم، آسیا بزرگ‌ترین تولید کننده در جهان است،  قاره آسیا در سال 2012 با صیدی برابر پنجاه ‌و یک میلیون تن بزرگترین قاره صید کننده آبزیان در جهان بوده است، رتبه‌ های بعدی متعلق به قاره امریکا (19 میلیون تن)، اروپا (13 میلیون تن)، افریقا (8 میلیون تن) و اقیانوسیه (حدود 1 میلیون تن) است. ایران در آسیا رتبه سیزدهم در صید آبزیان را در سال 2012 به خود اختصاص داده است. 

صید آبزیان در حاشیه خلیج‌ فارس و دریای عمان
کل صید آبزیان در حاشیه خلیج‌ فارس و دریای عمان در سال 2015 معادل پانصد و بیست ‌و هشت هزار و 349 تن، بزرگترین کشور صید کننده آبزیان در منطقه حاشیه خلیج ‌فارس و دریای عمان بوده است. 
با توجه به کاهش ذخایر دریایی، استفاده از ظرفیت ها و فرصت ‌های جدید برای تولید در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است. یکی از مهمترین این ظرفیت ‌ها، صید در آب ‌های فراساحلی و بین ‌المللی است. در این راستا این سازمان با سیاست استفاده از شناورهای کلاس کشتی به روش پرساین برای صید تون ماهیان در چند سال گذشته موفق به کسب مقام اول در غرب اقیانوس هند و مقام دوم در صید تون ماهیان در اقیانوس هند شده است. 

گفتنی است، آخرین وضعیت صید آبزیان در منطقه خاورمیانه و جهان را می توانید در کتاب آمارنامه دریایی که توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری تهیه و به چاپ رسیده است، ملاحظه نمایید. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: