تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۳۷
تعداد بازدید: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
وزیر دفاع قطر از آمادگی کشورش برای میزبانی از نیروی دریایی آمریکا در قالب ایجاد پایگاه دریایی در این کشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، وزیر دفاع قطر در نشست موسسه « هیرتیج» واشنگتن گفت: مقامات نظامی قطر و آمریکا برای توسعه همکاریهای نظامی در چارچوب چشم انداز 2040 برنامه ریزی می کنند که بخشی از آن شامل میزبانی قطر از نیروی دریایی آمریکا خواهد بود.
خالد العطیه با تاکید بر عمق همکاری راهبردی نظامی بین دو کشور تاکید کرد که علاوه بر پایگاه نظامی هوایی العدید، قطر برای ساخت بنادری به منظور میزبانی نیروی دریایی آمریکا برنامه ریزی می کند.
وی گفت که کشورش اجازه بازی با قیمت نفت و گاز را به هیچ کس نخواهد داد و اقدامات کودکانه در این چارچوب باید هر چه سریع تر متوقف شود.
العطیه در ادامه با بیان اینکه کشورش بزرگ ترین حلقه چاه گاز جهان را در اختیار دارد، اضافه کرد؛ 30 درصد از شرکای قطر شرکت های آمریکایی مثل اکسون موبیل هستند.
به گفته مقام قطری شراکت این کشور با شرکت آمریکایی اکسون موبیل محدود به 10 سال نخواهد بود و شاید این شراکت تا ابد ادامه داشته باشد.
العطیه همچنین در مورد بحران خلیج فارس سخن گفت و اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تنها کسی است که می تواند بحران را تنها با یک تماس تلفنی حل کند. 
وی توضیح داد که حل بحران برای مبارزه با تروریسم ضروری است.
عربستان، امارات و بحرین 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و تمامی مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود با این کشور را بستند.
قطر این اتهامات را همواره تکذیب کرده است. 
سخنان وزیر قطری در حالی بیان می شود که امروز سه شنبه نشست راهبردی آمریکا و قطر در واشنگتن برگزار خواهد شد و به همین منظور شماری از وزرای قطری از جمله وزیران امور خارجه و دفاع این کشور در آمریکا به سر می برند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: