تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۵۲
تعداد بازدید: ۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با دستیابی به شاخص های فرایندی از جمله کاهش فلرینگ گازهای اسیدی و کاهش آلایندگی زیست محیطی، راه اندازی نخستین ردیف واحد گرانول سازی با موفقیت در مسیر تولید قرار گرفت.
به گزارش مارین نیوز، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارکنان پالایشگاه هشتم با انجام عملیات راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن ایمن ردیف اول واحد تصفیه و بازیافت گوگرد که موجب دستیابی به شاخص های فرایندی از جمله کاهش فلرینگ گازهای اسیدی و کاهش آلایندگی زیست محیطی شد، راه اندازی نخستین ردیف واحد گرانول سازی نیز با موفقیت در مسیر تولید قرار گرفت.
کامبیز صفتی در ادامه گفت: با راه اندازی این واحد، نخستین محموله از گوگرد تولیدی پالایشگاه هشتم (فازهای 20 و 21) با تایید فنی صورت گرفته از سوی اداره نظارت بر تولید مجتمع در چهارم بهمن ماه سال جاری بارگیری جهت صادرات ارسال شد.
صفتی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال و لزوم استفاده از ظرفیت های سازندگان داخلی، اظهار داشت: به‌منظور استفاده و بهره گیری از دانش و امکانات منابع داخلی، هماهنگی‌های متعددی با سازندگان داخلی جهت راه‌اندازی این واحد با ظرفیت اسمی تولید 360 تن گوگرد در روز انجام گرفته است.
این مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان مجتمع و چشم اندار افق 1404 «سرآمد در عملیات، رقابت‌پذیری در تراز جهانی» و به ‌منظور حصول به آن و رعایت الزامات ایمنی و زیست‌محیطی افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، راه‌اندازی ردیف دوم واحد تولید و بازیافت گوگرد و گرانول‌سازی نیز در آینده نزدیک عملیاتی شده که این مهم نقش مؤثری در نیل به اهداف استراتژیک مجتمع و ایجاد شرایط بهینه زیست‌محیطی در منطقه خواهد داشت.
صفتی یادآور شد: حفاظت از محیط زیست پیرامونی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین صیانت از تجهیزات پالایشگاهی، همواره از دغدغه‌های مدیریت و کارکنان این پالایشگاه بوده است.
وی در پایان از حمایت های مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی و تمامی واحدهای عملیاتی که موجب راه اندازی واحد بازیافت گوگرد و گرانول سازی در کوتاهترین زمان ممکن شد، تشکر و قدردانی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: