تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۵۷
تعداد بازدید: ۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: با نصب موفقیت‌ آمیز پایه سکوهای A 20 و A 21 میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان 12 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه عملیات نصب این دو سکو به همراه متعلقات و لوله‌های هادی حفاری روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه انجام شد، اظهار داشت» مدت زمان بارگیری، حمل و نصب این دو سکو 90 روز به طول انجامید که این زمان با احتساب شرایط بد آب و هوایی که در برخی اوقات باعث توقف کار می‌شد محاسبه شده است.
حمید بورد افزود: این جکت‌ها که در مدت 22 ماه ساخته شده به صورت چهارپایه بوده و وزن هر یک از آنها 1200 تن است و پس از بارگیری و حمل در محل میدان ابوذر نصب شده است.
به گفته وی، نفت سکوی A 20 به سکوی AC در مجتمع نفتی ابوذر منتقل می‌گردد و فاصله این سکو تا سکوی AC  حدود 6.2 کیلومتر است. همچنین نفت سکوی A 21 به سکوی AA منتقل شده و تا سکوی AC 2.6 کیلومتر فاصله دارد.
بورد افزود: در حال حاضر کالای مورد نیاز خط لوله دریایی خریداری و به کارخانه ماهشهر حمل شده و آماده پوشش برای نصب در دریا است. عملیات ساخت عرشه‌های اصلی نیز در یارد صنایع دریایی اروند واقع در خرمشهر در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، افزود: عملیات نصب این جکت‌ها با مدیریت و راهبری شرکت‌های داخلی انجام شده که این امر نشان‌دهنده بلوغ و توانایی این شرکت‌ها در صنعت نفت دریایی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: