تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۶۰
تعداد بازدید: ۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
معاون عملیات و پشتیبانی شركت نفت و گاز پارس از انجام مذاكرات اولیه با كشورهای اروپایی و آفریقایی به منظور كاهش بازه زمانی تعمیرات سالانه تأسیسات پارس جنوبی بدون از سرویس خارج كردن سكوهای گازی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون عملیات و پشتیبانی شركت نفت و گاز پارس با اشاره به تكنولوژی‌های روز دنیا مبنی بر پایش و رفع عیوب مخازن و تأسیسات گازی بدون از سرویس خارج كردن سكو و باز كردن درب فیزیكی مخزن گفت: با اجرای سیستم PIMS برنامه‌ریزی بلندمدتی برای تعمیرات خطوط لوله جریانی تأسیسات گازی پارس جنوبی در فاصله‌های زمانی مشخص می‌توان انجام داد كه نقاط، نوع پایش و تعمیرات را هم شامل می‌شود. 
یحیی رشیدی با بیان اینكه در هیچ كجای دنیا سكوهای دریایی به مدت 5 تا 10 روز برای انجام تعمیرات از مدار تولید خارج نمی‌شوند، خاطرنشان كرد: هر سكوی گازی كه از سرویس خارج می‌شود، روزانه میلیاردها تومان عدم‌النفع به همراه دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این زمینه در بلندمدت كاهش هزینه‌ها را به همراه دارد.
رشیدی كاهش بازه زمانی تعمیرات سالانه تأسیسات پارس جنوبی را نیازمند بكارگیری تكنولوژی‌های نوین دانست و گفت: شرح كار و انتخاب پیمانكار این طرح در حال آماده‌سازی است و رایزنی‌هایی با چند شركت اروپایی و آفریقایی و شركت‌های داخلی كه شركای اروپایی دارند در این زمینه انجام شده است.
معاون عملیات و پشتیبانی شركت نفت و گاز پارس شرایط موجود و قوانین بروكراسی حاكم بر كشور را بر روند انجام مذاكرات با شركت‌های خارجی تأثیرگذار دانست و ابراز امیدواری كرد در آینده نزدیك تعمیرات اساسی سكوهای پارس جنوبی به بازه زمانی یك تا دو روزه كاهش پیدا كند و خارج كردن سكو برای مدت طولانی از مدار تولید برای همیشه از دستور كار این شركت خارج شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: