تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۶۱
تعداد بازدید: ۱۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
مدیر پژوهشکده علوم و تكنولوژی زیر دریا دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این پژوهشکده تا کنون 30 طرح زیر دریایی را ابداع و بومی سازی کرده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر پژوهشكده علوم و تكنولوژی زیر دریا دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: پژوهشهای كاربردی و توسعه ای در زمینه تولید دانش فنی و پیاده سازی فناوریهای زیرسطحی، مشاركت در انتقال دانش فنی و فناوریهای نوین پیشرفته دریایی، ایجاد بسترهای مناسب برای مشاركت علمی و تخصصی مؤسسات معتبر خارج از كشور و از اهداف این پژوهشکده است که در دو دهه پیش راه اندازی شده است.
احمد رضا زمانی فروشانی افزود: در این مدت ساخت زیردریایی باكاربرد ویژه نظامی درایران و ساخت زیردریایی های بی سرنشین موسوم به ربات دریایی یزاس بازرسی های فنی تأسیسات دریایی و انجام ساخت تأسیسات شناور دریایی موسوم به بویه های هواشناسی و اقیانوس شناسی برای اندازه گیری مشخصه های پایه دریا و هوا در نواحی دریایی و ارسال اطلاعات اندازه گیری شده به ایستگاه مادر مستقر در هر نقطه دلخواه از جمله دستاوردهای این مرکز است.
وی با بیان اینکه نخستین زیر دریایی نظامی کشور در زمان جنگ با نام الساحات در این پژوهشکده ساخته شد، گفت: این پژوهشکده تاکنون زیر دریایی های برای وزارت دفاع، راه و شهر سازی، نفت و نیروی ساخته است.
زمانی فروشانی گفت: طرح کنترل خورندگی سازه های زیر دریایی، ربات های زیر دریا و طرح اندازه گیری مشخصه های دریایی از مهمترین دستاورد های این پژوهشکده در کنار ساخت زیر دریایی است.
مدیر پژوهشكده علوم و تكنولوژی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان تنها دانشگاه کشور است که پژوهشکده زیر دریایی دارد، گفت: در این پژوهشکده 70 دانشمند ،پژوهشگر در بخش های برق، ناوبری، سازه، هیدرودینامیک، در پنج آزمایشگاه تخصصی به طراحی و توایدات فنون نوین دریایی می پردازند. 
پژوهشكده علوم و تكنولوژی زیر دریا درسال 1363 برای طراحی و ساخت شناورهای زیرسطحی در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شد. این پژوهشکده دارای حدود بیش از 5000 متر مربع زیربناست و شامل ساختمان های پژوهشی، کارگاهی و آزمایشگاهی مجزا می باشد. این مرکز دارای گروه های پژوهشی و امکانات پشتیبانی است.


منبع: iribnews.ir
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
سلام

زیردریایی های نظامی واقعی و دارای سرنشین هم اکنون در 2 مرکز دیگر طراحی میشوند:

1- گروه شناورهای زیرسطحی سازمان صنایع دریایی

2- مجتمع علوم و فناوری زیردریا - دانشگاه صنعتی مالک اشتر

انشاء الله آقای دکتر زمانی عزیز در مصاحبه بعدی میزان کارایی و تعداد تستهای انجام شده در حوضچه کشش و آزمایشگاه دریایی بزرگی را که در اختیار دارند ارائه کند.

هم اکنون سوال جامعه دریایی اینست که چرا این پژوهشکده با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین حوضچه کشش های خاورمیانه و غرب آسیا به طول 107 متر، استفاده چندانی از آن نمیکند؟؟؟؟!!!

کشور ما اندک اندک باید به این سمت برود که بجای سرمایه گذاریهای جدید در حوزه تست مدل، از سرمایه گذاریهای قبلی به درستی استفاده کند و علل عدم بهره وری را شناسایی و رفع کند.

جامعه دریایی همچنان در انتظار گزارش آقای دکتر زمانی در زمینه تعداد تست مدلهای انجام شده در سنوات گذشته در این پژوهشکده هست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: