تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۶۳
تعداد بازدید: ۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به بهره مندی واحدهای مستقر در شهرک تخصصی صنایع دریایی بندرعباس از مزایای ویژه اشاره داشت و گفت: شهرک تخصصی صنایع دریایی نیاز داخل و منطقه را تامین می کند.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار داشت: این سازمان دو وظیفه در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برعهده دارد.
فتحعلی محمدزاده در ادامه افزود: تامین زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش به عنوان وظیفه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حوزه سخت‌افزاری در اولویت این سازمان قرار دارد.  
وی بیان داشت: رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی فعال در داخل و خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی تحت عنوان صنایع کوچک از قبیل عارضه‌یابی، نحوه مدیریت بنگاه‌داری، انتخاب تکنولوژی، آموزش واحدهای صنعتی، کمک به واحدهای صنعتی به منظور دریافت تسهیلات بانکی و سایر مسائل مرتبط با واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، از جمله وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حوزه نرم‌افزاری است.
محمدزاده خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌های صنعتی، چند نوع شهرک صنعتی فعالند، شهرک‌های صنعتی عمومی که دارای بخش‌های هشتگانه بوده و تمامی فعالیت‌های موجود در کشور با رعایت مسائل زیست‌محیطی و اخذ مجوزات می‌توانند در این شهرک‌ها فعالیت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه، برخی از شهرک‌های صنعتی، تخصصی بوده که با توجه بر مزیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه احداث می‌شوند، تصریح کرد: در همین راستا، از محل احداث شهرک صنایع دریایی بندرعباس که مصوبه هیات وزیران و ارزیابی زیست‌محیطی از کمیته ملی ماده 2 را اخذ کرده و مطالعات فاز یک و 2 این شهرک نیز انجام شده، بازدیدی انجام شد.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: همچنین پروژه انتقال برق این شهرک در دست اجراست، پیمانکار پروژه بازگشایی معابر و زیرساخت آن نیز انتخاب شده و در مرحله آغاز بکار است.
محمدزاده با بیان اینکه، این شهرک در منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس به مساحت 220 هکتار درحال انجام است اضافه کرد: مطالعات فاز یک و دو به اتمام رسیده و پیمانکار مشغول به کار است، این شهرک مبتنی بر مزیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه و رشته فعالیت‌هایی است که در صنایع دریایی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: کشتی‌ها و لنج‌های فعال در منطقه، نیازمند تعمیرات و سپس این تعمیرات به قطعاتی نیاز دارند که باید تولید شود، براساس گزارش رئیس سازمان ایزایکو، صنایعی در این شهرک مستقر خواهند شد که مرتبط با فعالیت دریایی باشند.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با اشاره به اهداف ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بیان داشت:  واحدهای مستقر در این شهرک می‌توانند از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، کالاهای وارداتی و صادراتی، بهره مند شوند .
 محمدزاده در ادامه مزیت‌های این شهرک افزود: واحدهای مستقر در این شهرک می‌توانند، مواد اولیه را  وارد و تبدیل به کالا کنند و مجددا صادرات انجام دهند، یا تعمیر کشتی‌هایی که از خارج از کشور وارد منطقه می‌شوند با پشتیبانی این شهرک صورت می‌پذیرد.
وی ادامه اذعان کرد: در اواخر فصل بهار سال 97 واگذاری زمین در این شهرک در برنامه کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد که انجام می‌شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان داشت: واحدهایی که قرار است در این شهرک مستقرشوندبایستی استانداردهای بین المللی را رعایت کنند.
محمدزاده با بیان اینکه، واحدهای صنعتی که دانش و تخصص لازم را دارند در این شهرک مستقر شوند افزود: واحدهای مستقر در این شهرک باید از تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشند تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی، نیازهای کشورهای همسایه را در حوزه کشتی‌سازی نیز تامین کنیم.
وی اضافه کرد: شهرک‌های فعال در منطقه برخوردار، به مدت 7 سال و شهرک‌های فعال در مناطق غیربرخوردار و محروم به مدت 13 سال از معافیت برخوردار خواهند شد، اما واحدهای مستقر در این شهرک از دو مزیت بهره خواهند برد.


منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: