تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۶۵
تعداد بازدید: ۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مرحله نخست اجرای فاز سه بندر شهید رجایی مهم ترین پروژه ای است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه مبارک فجر مدنظر قرار گرفته است تا حوضچه شماره سه بندر شهید رجایی تکمیل شود.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دهه فجر به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در بنادر ایران افتتاح می شود و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم مربوط به سازمان بنادر و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله پروژه های قابل افتتاح این سازمان در دهه مبارک فجر بارج جمع آوری آلودگی نفتی، تصفیه خانه فاضلاب، اسکله دلفین، زمینی کردن شبکه هوایی برق، تکمیل فازهای بندر شهید رجایی و نیز موج شکن است. 
هادی حق شناس با بیان اینکه حدود یک سوم از پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح می شود مربوط به بخش خصوصی و مابقی آن مربوط به بخش دولتی یا سازمان بنادر و دریانوردی است اذعان داشت:نگاه این سازمان توجه به بخش خصوصی و افزایش سهم آن در بنادر ایران است.
وی ادامه داد: رویکرد سازمان بنادر در سنوات گذشته و سال های پیش رو این است که تنها در زمینه زیرساخت ها اقدام کند. تا جایی که بخش خصوصی توانایی داشته باشد فعالیت ها به این بخش واگذار شود و در صورتی که این امکان مهیا نیست سازمان بنادر و دریانوردی عهده دار فعالیت ها باشد.

مهم ترین پروژه سازمان بنادر در دهه مبارک فجر
حق شناس در پاسخ به اینکه مهم ترین پروژه افتتاحی سازمان بنادر و دریانوردی در دهه مبارک فجر کدام است؟ خاطرنشان کرد: مرحله نخست اجرای فاز سه بندر شهید رجایی مهم ترین پروژه ای است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه مبارک فجر مدنظر قرار گرفته است  تا حوضچه شماره سه بندر شهید رجایی تکمیل شود.

تا دستیابی به سهم خود در خلیج فارس فاصله بسیار زیادی داریم
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در تشریح وضعیت توسعه ای بنادر ایران، عنوان کرد: تا دستیابی به سهم خود در خلیج فارس فاصله بسیار زیادی داریم. عملکرد سایر کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس نزدیک به ۳۰ میلیون کانتینر است و ما تنها سهمی سه میلیون کانتینری در خلیج فارس داریم و این درحالی است که نیمی از خلیج فارس متعلق به ایران است.
حق شناس با اشاره به اینکه باید اقدامات ویژه ای در خلیج فارس به ویژه بندر شهید رجایی انجام شود، بیان کرد: بنادر شهید رجایی،امام خمینی (ره) و چابهار به عنوان آینده بندری ایران باید در کانون اولویت های توسعه قرار گیرند چراکه بنادر ما از لحاظ جغرافیایی به گونه ای هستند که به نفع خطوط کشتیرانی است که به آن ها مراجعه کنند.

سهم بنادر شمالی در پروژه های افتتاحی دهه فجر بالاست
وی همچنین در خصوص پروژه های دهه فجر بنادر شمالی کشور نیز، گفت: بنادر شمالی کشور در پروژه های افتتاحی دهه فجر سازمان بنادر و دریانوردی سهم بالایی دارند . به طور مثال می توان به بارج جمع آوری آلودگی نفتی و اسکله دلفین در استان گیلان-بندر انزلی اشاره کرد. همچنین در بنادر امیرآباد و نوشهر پروژه هایی برای افتتاح وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: