تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۷۱
تعداد بازدید: ۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت با بیان اینکه باید به جوانان و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کرد، گفت: این توان در کشور ما وجود دارد که بسیاری از نیازهای دریایی را در داخل مرتفع کنیم و اجازه خروج ارز از کشور را ندهیم.
به گزارش مارین نیوز، رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز در حاشیه رونمایی از 2 دستاورد جدید وزارت دفاع در مشهد با بیان اینکه ساخت سامانه سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب بخار شناورهای تندرو دریایی، نسبت به سامانه مشابه خارجی در هر سامانه 2 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی دارد، اظهار داشت: این سیستم قدرت مانور و سرعت شناورها را 30 درصد افزایش و مصرف سوخت شناور را 25 درصد کاهش می دهد. 
امیر سرتیپ امیر رستگاری تصریح کرد: سامانه شفت متحرک، قابلیت بسیار خوبی در کاهش زمان به اسکی رسیدن قایق های تندرو دارد و جزو سامانه های به روز دنیاست. 
وی گفت: این سیستم فناوری بالایی از نظر طراحی شفت، طراحی پروانه، سامانه متحرک یکپارچه دارد و جزو چند کشور انگشت شماری هستیم که به طراحی این سامانه دست یافته ایم. 
امیر رستگاری با اشاره به رونمایی از سیستم مقابله با خوردگی شناورهای دریایی نیز افزود: سیستم حفاظت کاتدی جریان تزریقی نخستین سیستم حفاظت بدنه است که بوسیله متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد. 
وی اظهار کرد: این سیستم ها هوشمند است، قابلیت اطمینان بسیار داشته و با کاربری بسیار آسان نیازی به تنظیمات توسط کاربران ندارد. 
وی با بیان اینکه طراحی و ساخت این سیستم 18 ماه به طول انجامید گفت: این سیستم برای انواع شناور و کشتی ها قابل نصب بوده و کنترل دستگاه کاملا دیجتال است و قابلیت اتصال به کامپیوتر کنترل مرکزی، مانیتورینگ و ذخیره سازی اطلاعات را دارد. 
وی ادامه داد: شناورهای نظامی و غیر نظامی با تجهیز به این سیستم می توانند سالها در آبهای شور دریا حرکت کنند بدون اینکه دچار خوردگی شوند و تمام داده های مربوط به خوردگی شناور نیز داخل جعبه سیاه ثبت و کنترل می شود. 
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به تجربه ساخت موتورهای «براشلس» که در حوزه شناورهای سطحی و زیرسطحی کاربرد دارند، اظهار داشت: توانستیم مینی موتورهای براشلس را نیز طراحی و تولید کنیم. این موتورها در کولرها و وسایل نقلیه سبک کارآیی دارند و ضمن کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد، می‌توانند در بهبود وضعیت آلودگی هوا، به ویژه در کلان‌شهرها موثر باشند.
وی با تاکید بر سطح کیفی بالای این موتور گفت: به گفته شرکت‌های موتورساز این موتورها که در حال تست‌های عملیاتی هستند به لحاظ ریالی و کیفی از مدل‌های چینی بهترند.
امیر رستگاری با بیان اینکه باید به جوانان و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کرد و به این عزیزان کار داده شود، گفت: جوانان ما امروز در حوزه‌های مهم دریایی و دانش‌بنیان که پیچیده‌ترین محصولات را دارند، ورود پیدا کرده و تجهیزات بسیار خوبی را طراحی و تولید کرده‌اند.
رییس سازمان صنایع دریایی خاطرنشان کرد: این توان در کشور ما وجود دارد که بسیاری از نیازهای دریایی را در داخل مرتفع کنیم و اجازه خروج ارز از کشور را ندهیم.

لازم به ذکر است، سامانه سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب بخار برای شناورهای تندرو دریایی و سیستم حفاظت کاتدی جریان تزریقی امروز سه شنبه با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در مشهد رونمایی شد. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: