تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۸۶
تعداد بازدید: ۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: "قانون حفاظت از محیط زیست دریایی" با هدف حفاظت بیش از پیش از دریاهای کشور در حال تهیه است.
به گزارش مارین نیوز، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با اعلام این خبر، اظهار داشت: پس از تهیه قانون محیط زیست دریایی، این قانون برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.
به گفته پروین فرشچی، هم اکنون کارشناسان خبره محیط زیست دریایی، درحال بررسی قانون حفاظت محیط زیست دریایی هستند تا این طرح به کامل‌ترین شکل پس از تصویب در هیات دولت به مجلس ارائه شود.
 
اجرای قانون در آبهای شمالی و جنوبی
وی بیان داشت: پس از تصویب قانون حفاظت از محیط زیست دریایی از سوی مجلس شورای اسلامی، این قانون در آبهای شمالی و جنوبی کشور لازم الاجرا خواهد بود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: اجرایی شدن این قانون می تواند در حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریاهای کشورمان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
 
الزام دستگاه ها به حفظ محیط زیست دریایی
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اهمیت قانون حفاظت از محیط زیست دریایی را در الزام تمام دستگاه ها و ارگان های مربوطه به حفاظت از محیط زیست دریایی در حین انجام وظایفشان، دانست.
معاون محیط زیست دریایی اظهار امیدواری کرد: درآینده نزدیک شاهد تصویب و اجرایی شدن قانون حفاظت از محیط زیست دریایی باشیم.

لازم به ذکر است، هم اکنون به دلیل عدم قوانین مشخص در دریاها و سواحل در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز و توسعه سواحل، مشکلات زیادی برای حفاظت از محیط زیست دریاهای کشور متوجه سازمان حفاظت محیط زیست است که این امر انجام وظایف این سازمان به عنوان متولی اصلی حفاظت از دریاهای کشور را بسیار سخت کرده است.
امید می رود با تصویب قانون حفاظت از محیط زیست دریاها و به دنبال آن ملزم شدن تمام دستگاه ها و ارگان های دولتی برای اجرایی شدن این قانون، شاهد حفاظت بهتر از محیط زیست دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: