تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۸۸
تعداد بازدید: ۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: بعد از انقلاب در حوزه دریا، بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل، نفت و گاز، شیلات، امور دفاعی و نظامی و ساخت و تعمیر کشتی و سازه های دریایی فعال شده است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در گفت وگو با ویژه برنامه "خیابان انقلاب" از شبکه رادیویی گفت وگو، لزوم رفع نواقص گذشته را متذکر شد و اظهار داشت: در حوزه دریا بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل، نفت و گاز، شیلات، امور دفاعی و نظامی و ساخت و تعمیر کشتی و سازه های دریایی فعال شده است. 
محمدسعید سیف ادامه داد: تقریبا ۱۰۰ درصد این فعالیت ها مختص بعد از انقلاب است و قبل از انقلاب تنها یک بخش جزئی در حوزه دفاعی وجود داشت و حوزه نفت و گاز کاملا در دست خارجی ها بود و خوشبختانه در این حوزه ها بعد از انقلاب فعال شدیم که به نیاز ما در حوزه جنگ تحمیلی باز می گردد. 
وی با اشاره به ساخت و توسعه زیردریایی، ناو جنگی و کشتی های نفت کش بیان داشت: در این حوزه باید کیفیت را بالا و هزینه ها را کاهش داد و نیازهای دیگر از جمله حوزه تسهیلاتی، امور حقوقی، واردات و صادرات و قوانین بصورت هماهنگ فعال کرد تا این صنعت در بعد بین الملل رقابت پذیر باشد. 
سیف با ابراز امیدواری از بسط و گسترش تجربه های موفق گذشته در جهت انبوه سازی، افزود: دریا محاسنی دارد و به دلیل نام خاص این صنعت، دانشجویان از ابتدا می دانند محصول کارشان در کدام صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین از بدو ورود به دانشگاه هماهنگی میان مرکز علمی و صنعتی وجود دارد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری صنعت دریایی را تقاضا محور دانست و تصریح نمود: در حوزه علمی نیز خوشبختانه نتایج خوبی کسب کرده ایم و بعد از کشورهای صاحب نام، جز ده کشور برتر و دارای رتبه ششم دنیا در صنعت دریایی هستیم و در کنار کشورهایی همچون امریکا و کره جنوبی فعالیتی جدی در عرصه دریایی داریم. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: