تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۸۹
تعداد بازدید: ۱۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد کرمان را نجات دهیم، حتما باید از روش انتقال آب دریا استفاده کنیم که برای رفع این معضل دو پروژه انتقال آب از دریا مطرح است.
به گزارش مارین نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مشکل آب کرمان را بحرانی دانست و اظهار داشت: مشکل آب کرمان دیگر با مدیریت منابع آب هم حل نمی شود.
حسین امیری خامکانیبا اشاره به بارندگی کم در سال جاری، خاطر نشان کرد: شهرستان زرند در سال آبی جاری ۴میلیمتر بارندگی داشت و این بدان معنا است که فاصله چندانی با بحران نداریم.
وی تصریح کرد: سال گذشته نیمی از شهرستان زرند دچار کم آبی شدید شد. این فقط شامل زرند نمی شود و کل استان کرمان را در بر دارد.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای دسترسی به آب متاسفانه تا اعماق ۴٠٠متر هم پیش رفته ایم. این به معنی رو به اتمام آب است و باید فکری به حال این وضعیت بکنیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: برای رفع این معضل دو پروژه انتقال آب از دریا مطرح است. یکی از این دو پروژه شروع شده است و پروژه انتقال آب خلیج فارس با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم را در دست دارند.
خامکانی، تصریح کرد: این کنسرسیوم که متشکل از سرمایه‌گذاران گل گوهر، مس سرچشمه و چادرملو است؛ آب خلیج فارس را با تاسیسات خودشان به کرمان انتقال می دهند که امیدواریم روند این پروژه بدون مشکل پیش رود‌.
وی در خصوص پروژه دیگر گفت: پروژه انتقال آب از دریای عمان در دست مطالعه است که طی آن آب از سمت جنوب استان وارد استان می شود تا علاوه بر بخش‌های جنوبی استان به سمت شمال استان بیاید تا بتوان از آن شهر کرمان را نیز تغذیه کند.
این عضو کمیسیون انرژی، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد کرمان را نجات دهیم، حتما باید از روش انتقال آب دریا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه آب دریا را در حال حاضر کل دنیا استفاده می کنند و این کاملا در حاشیه خلیج فارس در کشورهایی چون عربستان و امارات مشهود است، گفت: آنها آب دریا را شیرین سازی و استفاده می کنند.
خامکانی تاکید کرد: قطعا ما هم از این دریا سهم داریم و باید از آن استفاده کنیم، مخصوصا زمانی که دچار کم آبی و بحران آب هستیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
با تشکر ازتوجه ایشان به این موضوع

لطفا بکارگیری آب شیرین کن های هسته ای را قبل از انتقال آب از یاد نبرید.

کشوری که ازفناوری هسته ای برخوردار است باید بتواند از آن در جهت تغذیه آبی کشور استفاده کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: