تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۹۷
تعداد بازدید: ۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسؤلین، نخستین مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا در بندرعباس افتتاح شد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا پنج شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسؤولان در بندرعباس افتتاح شد. 


معاون مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا در آیین افتتاح این مرکز، اظهار داشت: این مرکز در پردیس دانشگاه امیرکبیر بندرعباس به مساحت  هشتصد مترمربع و با ظرفیت تعداد 30 صنایع فناوری و صنایع دریایی قرار گرفته است.
مجتبی برجسته افزود: در حال حاضر تعداد 13 تیم در مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا مستقر بوده و در حوزه‌های مختلف ربات‌های زیرسطحی و قنات پیما، تجهیزات مختلف موتور و رانش، شناورهای مسافربری سفری مخصوص جزایر خلیجفارس، طراحی و ساخت سامانه اندازه‌گیری گشتاور برای موتورهای دیزل دریایی، طراحی و ساخت شناور تاکسی بوت،  مطالعه و امکان سنجی پوشش‌های هوشمند ضد خوردگی، تجهیزات پرورش ماهی و .... فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری و صنایع دریایی از دستاوردهای دریایی حمایت می شود، افزود: این مرکز یک مرکز رشد تخصصی متمرکز در صنایع دریایی و مرکز رشد نسل سوم است که با همکاری ارگان‌های دریایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، شیلات، سازمان گسترش و نوسازی صنایع، گروه کارخانجات ایزوایکو و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفته و فعالیت خواهد داشت.
برجسته متذکر شد: تاکنون بالغ بر سیصد میلیون تومان برای بازسازی این مکان هزینه شده و یک میلیارد تومان نیز برای حمایت از استارت آپ‌های دریایی در سال‌های آینده اختصاص داده شده است.
وی افزود: تمامی صنایع تفریحی دریایی، شیلات، تجهیزات انواع شناورهای سنگین و سبک، انواع سازه‌های ساحلی و فراساحلی، انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی و تمامی مواردی که به اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در صنایع دریایی مربوط می‌شود در مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا فعالیت دارند.
این مقام مسئول در این مرکز با اظهار امیدواری از اینکه در 5 سال آینده این مرکز بتواند قطب آکادمیک، صنعتی و علمی‌ای برای حمایت از استارت آپ‌های دریایی در منطقه، کشور و دنیا باشد، خاطرنشان ساخت: کشور با دارا بودن 6 هزار کیلومتر ساحل، ظرفیت عظیمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دریایی دارد.
برجسته با اشاره به سرمایه‌گذاران بومی منطقه، گفت: سرمایه‌گذاران بومی  علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنایع دریایی در سال نخست فعالیت این مرکز نزدیک به 250 میلیون تومان برای حمایت از کسب و کارهای فناوری دریایی حمایت کردند.
معاون مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا در پایان افزود: مذاکره با دانشگاه‌های دریایی همچون صنعت شریف، علم و صنعت، صنعتی مالک اشتر، خلیج‌فارس، علوم دریایی چابهار و تمامی پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های دریایی کشورهای هلند، نروژ و آلمان برنامه آینده این مرکز می‌باشد و همکاری با دانشکده دریایی هلند وارد مرحله اجرایی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: