تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۹۸
تعداد بازدید: ۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
فرمانده نیروی دریایی سپاه کشور با بیان اینکه بندرعباس با توجه به ظرفیت وجود دریا آینده‌ای رو به رشدی خواهد داشت، افزود: صنایع مرتبط با دریا نیازمند وجود مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا در این شهر هستند.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی سپاه پنج شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا، در رابطه با توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: مسؤولیت پیگیری‌های مجموعه سواحل دریایی مکران به عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران است.
سردار علی فدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دستور تسریع عملیات اجرایی سواحل مکران را دادند و تمام مسؤولان در حال اجرای آن می‌باشند، افزود: سواحل مکران در سال‌های قبل به فراموشی سپرده شده بود و جبران غفلت و کم توجهی سال‌های مدید به این سواحل زمانبر بوده است و در سال 97 کارهایی در رابطه با سواحل مکران به نتیجه می‌رسد که در توسعه سواحل مکران و سواحل دیگر بسیار موثر می‌باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه کشور متذکر شد: خیلی از موضوعاتی که ارتش در رابطه با سواحل مکران پیگیری کرده، اجرایی شده است و مدارس و اماکن مورد نیاز نیز ساخته شده است.
به گفته فدوی، مکان‌هایی که مربوط به استفاده همگانی و یا صرفا مورد استفاده نیروهای پاسدار و ارتشی در منطقه جاسک و چابهار بوده است یا ساخته شده و یا درحال ساخته شدن است.
وی ادامه داد: آینده رو به رشدی برای سواحل مکران در نظر گرفته شده است و امیدواریم منابعی هم که نیاز است حل شود تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه کشور با بیان اینکه بندرعباس با توجه به ظرفیت وجود دریا آینده‌ای رو به رشدی خواهد داشت، افزود: صنایع مرتبط با دریا نیازمند وجود مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا در این شهر هستند.
فدوی اظهار کرد: دانشجویان زیادی در دانشگاه امیرکبیر تحصیل کرده که می‌توانند از ظرفیت نخستین مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا استفاده کنند و این فرصت برای دانشجویان فراهم شده که از ظرفیت‌های بالقوه دریا و سواحل استفاده کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به اینکه ثروت اعظم کشور در حال حاضر به دریا وابسته است و متاسفانه بهره‌ای که سواحل به ویژه سواحل مکران از توسعه و پیشرفت می‌برند نه تنها در صدر کشور نبوده بلکه در رتبه پایین‌تری می‌باشد، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی این مرکز در تسریع توسعه سواحل مکران نقش خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: