تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۰۲
تعداد بازدید: ۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطللب که انعقاد ۱۰۴ میلیون یورو بعد از توافق برجام برای خرید ۱۲ دستگاه گنتری کرین بسته شده است، گفت: ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم با عملیات خود بهره برداری را انجام دهیم.
به گزارش مارین نیوز، وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۱ بهمن ماه در مراسم امضای قرارداد ترمینال پایانه شماره دو بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، گفت: ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه بلافاصله بعد از توافق برجام ۱۰۴ میلیون یورو قرارداد بسته شد و ۱۲ فقره جرثقیل با تکنولوژی جدید از آلمان وارد ایران ایران شده که دو فقره آن نصب  و دو فقره آن نیز در حال نصب است. 
عباس آخوندی با اظهار امیدواری از نصب کامل ۱۲ فقره در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات وارد بندر شده و در حال تجهیز کامل بنادر هستیم. 
وی تاکید کرد: نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد بهره برداری کامل از این سرمایه است و اطمینان از این موضوع که نرخ بهره وری در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.
آخوندی از بهره برداری ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی خبر داد و گفت:  ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم با عملیات خود بهره برداری را انجام دهیم.
وی ادامه داد: از هر دو شرکت بتا و سینا که اپراتوری ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی را برعهده گرفته اند خواستیم تا بتوانند شرکای بین المللی داشته باشند و در جهت بهره برداری با نرخ بهره وری بالا و همچنین در جهت امکان بازاریابی برای بنادر ایران به کمک شرکای بین المللی شان اقدام کنند. 
وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با مجموعه افتتاح‌های امروز فصل جدیدی در نحوه بهره برداری از بنادر ایران باز آغاز شده  و ورود جدی‌تر بخش غیردولتی به صنعت حمل و نقل دولتی ایران گشوده شود.
وی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات سبب می‌شود که حمل مستقیم از بنادر دنیا به سمت بنادر شمال خلیج فارس افزایش پیدا کند. 
آخوندی گفت: اولین خولسته ما از اپراتور‌ها و کسانی که عملیات بهره برداری به ٖآن‌ها واگذار شده این است که بتوانند تا آنجا که ممکن است بهره برداری مستقیم را افزایش دهند  و این خواسته را   ما از اپراتور‌های بندر شهید رجایی داریم. 
وی افزود: همچنین خواسته ما از اپراتور‌های ترمینال یک و دو کاهش سهم فیدری است. 


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم اپراتور‌های ترمینال یک و دو بلافاصله که کار را برعهده می‌گیرند در سال آینده و در چنین موقعیتی نشان دهند که نرخ بهره برداری افزایش یافته و تخلیه و بارگیری بنادر بهبود پیدا کرده  و دوستانی که مدعی هستند بخش غیردولتی بهتر از دولتی عمل می‌کند بتوانند این موضوع را به اثبات برسانند. 
وی از بهره برداری توسعه فاز سه بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: امیدواریم فاز سه به زودی با طی مراحل مناقصه و سرمایه گذاری توسعه خود را آغاز کند. 
آخوندی گفت: امیدوارم که ادامه توسعه بنادر در سایر بنادر استان هرمزگان همچون بندر جاسک ادامه یابد و از شدت تمرکز تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی کاسته  و سایر بنادر در این رابطه فعال شوند. 
وی در پایان تاکید کرد: مطمئنم به همت شما ایران سربلند خواهد بود و موفق خواهیم شد تا سهم ایران را از صنعت دریانوردی و صنعت حمل و نقل دریایی بازپس بگیریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: