تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۰۶
تعداد بازدید: ۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به مناسبت دهه فجر خبرداد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به‌منظور تکمیل زنجیره کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایجاد می‌شود، افزود: این شهرک با هدف توسعه صنایع دریایی و تکمیل زنجیره تولید صنایع دریایی و کشتی‌سازی در منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. 
سیدامیر امیری‌زاد مساحت شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس را ۲۲۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: عملیات انتقال خطوط برق و زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک برای استقرار صنایع وابسته  به کشتی‌سازی در حال احداث است.
رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اظهار کرد: ۸۸۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هرمزگان عقد قرارداد کرده‌اند که تعداد واحدهای فعال ۳۹۸ واحد است و امیدواریم با فعال شدن همه واحدها اشتغال‌زایی بالغ بر ۵ هزار و ۲۲۸ نفر را شاهد باشیم.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ۴۵ درصد نسبت به ۱۰ ماه مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و ۱۱ درصد از کل قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در سال۹۶ منعقد شده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی با استقبال بالایی برخوردار است و ۶۲ درصد در اشتغال رشد داشته‌ایم.
امیری‌زاد با اشاره به توسعه سواحل مکران و برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی در این منطقه، اظهار کرد: تاییدیه ارزیابی زیست‌محیطی شهرک صنعتی جاسک که از سال ۹۳ در حال پیگیری بود از کمیسیون ماده ۲۲ اخذ شده است.
وی در ادامه، مساحت این شهرک را ۲ هزار هکتار دانست و افزود: یکی از موانع احداث شهرک با اخذ تاییدیه برداشته شد و پیش‌بینی می‌شود در فاز نخست شهرک ۴ هزار شغل ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه این شهرک به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان مطرح است، ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به‌منظور توسعه سواحل مکران و اقدام عملی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاسیس و راه‌اندازی این شهرک را در دستور کار قرار  داده است.
وی از حضور سرمایه‌گذار خارجی برای احداث کارخانه تولیدی دانه‌بندی سنگ لاشه و مرمر برای مصارف آرایشی و بهداشتی، لاستیک‌سازی، داروسازی و تولید رنگ در شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۲/ ۵ میلیون دلار و اشتغال‌زایی ۱۵۰۰ نفر خبر داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: