تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
رییس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی گفت: نجات اقتصاد کشور و عبور از چالش‌ها و بحران‌های متعدد تنها با حضور واقعی و عملی مردم و بخش خصوصی در تمامی صحنه‌های اداره کشور و کاهش جدی تصدی‌گری و دیوان‌سالاری دولت و اعتماد به مردم و بخش خصوصی همراه با نظرات و اعمال قوانین و مقررات حاکمیتی امکان پذیر است.
به گزارش مارین نیوز، رییس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی در مراسم افتتاحیه این همایش با توجه به موضوع و شعار همایش مبنی بر توسعه حمل و نقل دریایی متمرکز بر اقتصاد مقاومتی گفت: فروش و واگذاری شرکت ‎ها و مراکز اقتصادی و تولیدی دولتی و نیمه دولتی به بخش خصوصی که در دستورات مقام معظم رهبری به دولت و ستاد فرماندهی کل قوا و دستورات رئیس جمهور به بانک‎ها و سازمان تامین اجتماعی و رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانگر عزم جدی و تصمیم یکپارچه نظام برای تقویت بخش خصوصی و انتقال مدیریت سازمان و شرکت ‌های دولتی و نیمه دولتی به بخش خصوصی است.
مهدی اعتصام با اشاره به اینکه این موضوع یکی از اصول مسلم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: این مبحث به دلایل مختلف و متعدد تاکنون مغفول مانده است و در سیر اجرای اصل 44 قانون اساسی به نحو مطلوب عمل نشده است و متاسفانه نتایج قابل دفاعی برای ادامه آن برجای نگذاشته است.
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه یادآور شد: نجات اقتصاد کشور و عبور از چالش‌ها و بحران‌های متعدد تنها با حضور واقعی و عملی مردم و بخش خصوصی در تمامی صحنه‌های اداره کشور و کاهش جدی تصدی‌گری و دیوان‌سالاری دولت و اعتماد به مردم و بخش خصوصی همراه با نظرات و اعمال قوانین و مقررات حاکمیتی امکان پذیر است..
اعتصام در ادامه با اشاره به رویکرد و نگرش وزیر راه و شهرسازی در پیشتازی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: اصل و فلسفه وجودی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر باید بر پایه و اساس توجیه اقتصادی و تضمین بازگشت سرمایه با سوددهی مناسب و منطقی و کاهش ریسک برای سرمایه گذاری باشد.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی باید در انعقاد قراردادها و تصویب طرحها، تنظیم تعرفه و نرخ‌ ها، تخصیص بار و سهمیه ‎ها، توجه به ظرفیت‎ ها و تحلیل شرایط خاص و پیش بینی نشده به نحوی عمل کند که نه تنها از ایجاد ضرر و زیان جلوگیری کند بلکه باعث ترغیب و تشویق سرمایه گذار و حضور بیش از پیش بخش خصوصی و حفظ منابع سازمان، دولت و بیت‎المال شود.
اعتصام تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در طرح‎های توسعه‎ای کشور به مواردی خاص توجه دارند که باید کلیت نظام نیز به آن موارد توجه داشته باشد از جمله این موارد می‎توان به توجه به ظرفیت بازار به عنوان نخستین گام برای احراز مطلوبیت سرمایه گذاری، توجه به کیفیت مقررات و ظرفیت ‎های نهادی و میزان آمادگی سازمان ‎ها و نهادهای دولتی برای پذیرش گفتگو با سرمایه‌ گذاران، توجه به ثبات اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و ثبات قوانین و پرهیز از تغییرات مدیریتی و قوانینی، حل مشکلات و محدودیت‎های بانکی و ارزی و تضامین، رفع مشکل فاینانس، پیگیری قوی‎تر و بیشتر مطالبات بخش‎های دریایی در کنار بخش‌های بندری در سطح دولت و مجلس توسط سازمان بنادر و دریانوردی، ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و به موقع و ایجاد هماهنگی بین تماس سازمان‌ها و نهادی ذیربط جهت مقابله با تهدیدها و محدودیت‌های بین‌المللی در راستای ایجاد آمادگی لازم، لزوم هماهنگی بیشتر ارگان‎های دریایی برای شناسایی محدودیت ها  و موانع اجرایی و فنی و تخصصی در همه زمینه ها و ... را نام برد.
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در ادامه با اشاره به ضرورت محتوا بخشی در این گونه همایش‎ها و نمایشگاه‎ها به منظور استفاده بهینه از این مراسم ها گفت: ضروری است تا بتوانیم در راستای ‎ها وحدت رویه، یکپارچگی و تثبیت زمانی این همایش‌ها و نمایشگاه‎ها از برگزاری همایش ‎ها و جشنواره‎های متعدد و گوناگون جلوگیری کنیم. برای این کار می‎توانیم بخش خصوصی و انجمن‎ها را در قالب یک نمایشگاه و همایش و بخش دولتی و ارگان ‎های دریای راهم در قالب همین همایش هماهنگی ارگان‎ های دریایی تجمیع کنیم و ساماندهی لازم را برای این کار انجام دهیم. 
وی تصریح کرد: بازنگری و اصلاح فرآیندهای جاری در بنادر، ایجاد بنادر هوشمند، توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل چند وجهی، لجستیک بندری و ایجاد سخت افزارها و نرم‌افزاهای لازم آن، توجه به ترانزیت، لایروبی و پاکسازی اروند رود، توسعه حمل و نقل مسافری دریایی و ایجاد شبکه بندری و بنادر کوچک و موضوعات بسیار دیگرنیازمند برنامه‎های احرایی و عملیاتی با همکاری سازمان و بخش خصوصی و سرمایه گذار داخلی و خارجی است که تحقق این مهم فقط با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، اعتماد به مردم و بخش خصوصی،  و تسهیل در حضور آنها انجام می‎گیرد.
رییس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی در پایان گفت: بیایید همه دست به دست هم دهیم و با تعهد و مسوولیت پذیری دولت، مردم و بخش خصوصی از همه ظرفیت های اقتصادی کشورمان استفاده کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: