تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۲۹
تعداد بازدید: ۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید برلزوم توجه هرچه بیشتر به لایروبی بنادر، گفت: هرچقدر استانداردهای مختلف در مورد کشتی‌ها رعایت شود، سطح ایمنی تردد کشتی‌های ایرانی و خارجی در بنادر افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نتایج نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها در بنادر کشور، اظهار کرد: در این جلسه سه موضوع اساسی مطرح شد که به ترتیب در خصوص ارزیابی منابع انسانی مورد نیاز بنادر و بخش دریایی کشور، توجه به بخش لایروبی در بنادر و نیز موضوع کنترل و بازرسی شناورهای داخلی و خارجی کشور بود.

دانشگاه چابهار تقویت می‌شود
هادی حق‌شناس ادامه داد: ارزیابی منابع انسانی و به طور مشخص اینکه سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دریایی کشور چه میزان نیروی آموزش دیده لازم دارد یکی از موضوعاتی بود که در نشست مذکور مطرح شد ودر نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که دانشگاه دریایی چابهار تقویت شود چراکه این مساله برای آموزش لیسانسه‌ها و کارشناسان دریایی چه بخش خصوصی و چه دولتی بسیار مهم است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته از فارغ‌التحصیلان دانشگاه چابهار استفاده کرده‌ایم اما به دلیل قطع بورسیه ها دیگر از این مزیت بهره‌مند نیستیم، گفت: این موضوع نقص مهمی است که در ارگان‌های دریایی کشور وجود دارد.

نیاز به پذیرش کشتی‌ها با عمق آبخور بیش‌تر در بنادر
حق شناس به دومین محور مورد بحث در نشست برگزار شده با مدیران و معاونان دریایی کشور اشاره و بیان کرد: دومین محور مورد بحث در این نشست  توجه ویژه به بخش لایروبی در بنادر کشور بود چرا که به طور مرتب عمق آب‌خور کشتی‌ها افزایش می‌یابد و نیازمند این هستیم که کشتی‌هایی با آبخور بیشتری را در بنادر کشور بپذیریم و باید تاکید کنیم که این اتفاق نیازمند توجه به لایروبی بنادر است.

باید به لایروبی بنادر توجه ویژه داشت
وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین نکته عنوان شده در این نشست کنترل - بازرسی شناورهای داخلی و خارجی در بنادر شمال و جنوب کشور بود، خاطرنشان کرد: هرچقدر استانداردهای مربوطه در مورد کشتی ها رعایت شود منجر به افزایش سطح ایمنی تردد کشتی‌های ایرانی و خارجی در بنادر ایران خواهد شد.

گفتنی است، نشست معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه با حضور معاونان و مدیران امور دریایى و بندرى سراسر کشور جهت هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها در بنادر کشور برگزار شد. در این نشست معاونان و مدیران امور دریایى و بندرى کشور با بیان نظرات خود، به تشریح نقاط ضعف و قوت بنادر کشور پرداختند تا نسبت به بهبود وضعیت فعلى چاره‌اندیشى شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: