تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۳۰
تعداد بازدید: ۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به اجرای خط لوله دریایی ۳۲ اینچی برای انتقال گاز از دریا به خشکی گفت: برای انتقال گاز از سکو‌های فاز ۱۳ پارس جنوبی دو خط ۳۲ اینچی زیردریایی به طول ۲۱۰ کیلومتر اجرا شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی روز گذشته در نشست با خبرنگاران در میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه روند حفاری چاه‌های گازی فاز 13 پارس جنوبی مطلوب است اظهار داشت: در فاز 13 پارس جنوبی 38 حلقه چاه گاز به طول 160 کیلومتر طراحی شده است.
سید مجید هدایتی با اشاره به اینکه بیش 90 درصد عملیات حفاری چاه‌های گاز فاز 13 پارس جنوبی تکمیل شده است خاطرنشان کرد: برای 38 حلقه چاه گاز فاز 13 پارس جنوبی 160 کیلومتر چاه تجمعی طراحی شده که تاکنون 36 حلقه آن به طول 145 کیلومتر تکمیل شده است.
وی با اشاره به  اجرای خط لوله زیردریایی برای انتقال گاز از 160 حلقه چاه به پالایشگاه خشکی بیان کرد: عملیات لوله‌گذاری زیردریایی از طریق شناور اوشنیک 5000 اجرایی شده و این خطوط توسط متخصصان ایرانی از سکوهای نصب شده اجرا شده است.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس قطر خطوط دریایی فاز 13 پارس جنوبی را 32 اینج دانست و تصریح کرد: برای انتقال گاز از سکوهای فاز 13 پارس جنوبی دو خط انتقال 32 اینچی زیردریایی به طول 210 کیلومتر اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این خطوط  دریایی، روزانه انتقال دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش از مخزن پارس‌جنوبی به پالایشگاه خشکی فراهم می‌کند گفت: طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی دارای چهار سکوی دریایی است که از طریق دو خط مجزای 32 اینچ، گاز ترش استخراج‌ شده از 38 حلقه چاه دریایی را به پالایشگاه خشکی واقع در 20 کیلومتری کنگان می‌رساند.
مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی بیان کرد:  این طرح  به منظور استخراج روزانه 56  میلیون متر‌مکعب گاز غنی از میدان پارس‌جنوبی و تولید روزانه 50 میلیون متر‌مکعب گاز شیرین، 2 هزار و 900 تن گاز مایع، 2 هزار و 750  تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400  تن گوگرد طراحی شده که نیمه نخست سال آینده عملیات انتقال گاز آغاز می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: