تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۳۶
تعداد بازدید: ۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
معاون اول کمیسیون اروپا در امور انرژی گفت: این نهاد آماده مذاکره برای پیوستن ایران به طرح دالان گازی جنوب است.
به گزارش مارین نیوز، معاون اول کمیسیون اروپا در امور انرژی در نشست خبری که در پایان «چهارمین اجلاس شورای مشورتی وزیران انرژی کشورهای فعال در طرح دالان گازی جنوب» در باکو، بر گزار شد، در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: در اجلاس  مذاکرات در زمینه پیوستن ترکمنستان به این طرح را بررسی کردیم و این موضوع چندین بار با نمایندگان ایران نیز بررسی شده است. 
ماروش شف چویچ با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر علاقمند به افزایش حجم صادرات نفت است،افزود : برای تحقق انتقال گاز طبیعی ایران به اروپا باید زیر ساخت های لازم در داخل ایران مهیا شود. 
شف چویچ افزود: این موضوع به ایران بستگی دارد ،یعنی مهم آن است که ایران در رابطه با انتقال گاز طبیعی خود به اروپا چه استراتژی را در پیش می گیرد. 
وی در این نشست خبری دالان گازی جنوب را یک طرح راهبردی برای اروپا از نظر تامین امنیت انرژی و متنوع سازی منابع انرژی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح فرصت دسترسی به منابع سرشار ذخایر انرژی منطقه را فراهم کرده است. 
به گفته وی در اجلاس امروز (پنجشنبه) شورای مشورت وزیران انرژی کشورهای فعال در طرح دالان گازی جنوب در باکو روند اجرای این طرح و فعالیت های آتی بررسی شد.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست خبری گفت: طرح دالان گازی جنوب شامل فاز دوم توسعه میدان گازی شاهدنیز جمهوری آذربایجان، خط لوله گازی قفقاز جنوبی در خاک جمهوری آذربایجان و گرجستان، ساخت خط لوله جدید ترانس آنادولی (تاناپ) در خاک ترکیه و خط لوله گازی ترانس آدریاتیک از طریق خاک آلبانی، یونان و ایتالیا است. 
پرویز شاهباز اف افزود: نخستین محموله گاز طبیعی میدان شاهدنیز جمهوری آذربایجان از طریق این دالان انرژی در تابستان سال جاری میلادی به ترکیه و در سال 2020 نیز به جنوب ایتالیا صادر خواهد شد. 

گفتنی است، چهارمین اجلاس شورای مشورتی وزیران انرژی کشورهای فعال در طرح دالان گازی جنوب با حضور مقامات اقتصادی و انرژی جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، بلغارستان، ایتالیا، یونان، آلبانی، آمریکا، انگلیس، مونته نگرو، بوسنی و هرزگووین، ترکمنستان، رومانی، مسئولان و نمایندگان شرکت های فعال در این طرح و نیز برخی نهادهای بین المللی مالی عصر پنجشنبه برگزار شد. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: